Cajsa Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Blir takknemlig for konstruktive råd til denne settingen her: Jeg har en veldig god venninne som jeg dessverre ikke ser så altfor ofte nå når jeg har fått barn, mens hun er singel. Vi er ganske godt voksne begge to og tidligere var vi fire venner - to av hvert kjønn som hang en del sammen. Dette endret seg etter at to av oss fikk egne familier, og det blir langt mindre tid sammen enn før. Det hører også med til historien at jeg og en av gutta var kjærester en stund, men dette er så lenge siden at vi nesten har glemt det begge to. Nå forekommer det nesten med jevne mellomrom at min single venninne tar initiativ og inviterer gutta med på ulike ting. Det kan være kino, teater eller lignende. Jeg blir aldri spurt. Derimot nevnes hun gjerne i forbifarten at hun har bestilt billetter, at de skal ut og spise sammen eller at de har vært ute. Det virker nesten som om hun vil at jeg skal vite at de gjør ting uten meg. Jeg har også opplevd at den av gutta jeg har mest kontakt med, lurer på om jeg skal være med og blir veldig forundret når jeg sier jeg ikke er invitert. Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg har ikke lyst til å lage en kjempekonfrontasjon med venninnen min. Men jeg tror heller ikke det hjelper å fortelle at dette sårer meg. Jeg synes også det er en dårlig ide å selv invitere gutta ut uten henne. Da oppfører jeg meg like dumt, og det ønsker jeg ikke. Så kan jeg selvfølgelige heve meg over det, men samtidig merker at jeg får en veldig ubehagelig følelse i magen av at hun vil meg vondt, eventuelt ønsker å hevde seg. Det kler henne svært dårlig ettersom hun er omtenksom og vi kan ha det veldig morsomt sammen på tomannshånd. Hva tror dere: Er det noe jeg kan gjøre? Eller må jeg bare godta at slik er det, og overhøre hver gang dette skjer?. Det verste er at vi er godt voksne, og slik oppførsel assosierer jeg med fjortiser!
petite fleur Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Du skriver at det ikke hjelper hvis du sier at dette sårer deg. Vil det si at hun ikke kommer til å bry seg om at du blir såret? Vil du virkelig ha en slik venninne da?
Kamomille Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Hvofor tar ikke du inisiativet til at dere alle 4 skal finne på noe?
* 5 om dagen * Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 ja,det var det jeg også tenkte på. for meg virker et som ho er sjefen, og bestemmer hvem,hva og hvor. det er vel ikke sånn om dere er 4 venner som har hengt sammen i mange år? synes ikke det gjør noe om du slenger deg på jeg, når du får høre at de skal et eller annet.... mulig ho ikke vil mase på deg også, siden du nå har familie....kanskje det er lurt å samles en kveld,for å snakke om alt mulig....
Mine 3 småtroll! Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Har hun egen familie, eller er hun fremdeles singel? Det kan jo være at hun tar for gitt at du ikke har mulighet, selv om hun selvsagt burde spurt deg. Ikke sikkert hun mener det noe vondt, i såfall ville det være veldig sært å nevne det for deg i den mening å "gni det inn". Helt enig med hun over, ta eget initiativ! Inviter ut alle en gang du også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå