Gå til innhold

Herregud er ikke dette høy puls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg målte akkurat blodtrykket mitt med min bestefar sin blodtrykksmåler, den var på 114/ 75, så lo min bestefar for pulsen min lå på 114???!?! Jeg fikk helt angst her nå er det mye eller? Har vært innlagt på sykehus en gang for pulsen var høy men da hadde jeg angstanfall og de trodde noe var galt med hjertet mitt...så jeg sliter med helseangst og akkurat nå tror jeg at noe er galt med hjertet mitt , burde jeg ta en tur til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje litt høyt. Over 100 er takykardi. Men urovekkende er det da ikke. Jeg spør deg om du nå er rett og slett redd for å ha høy puls (for da vil pulsen stige). har du drukket lite idag? Lite væske vil gjør at hjertet må pumpe ut blod fortere.

Skrevet

Pussig sammentreff at pulsen var nøyaktig det samme som overtrykket.

Sikker på at dere ikke bare rett og slett så feil da?

Skrevet

Blodtrykket ditt var ikke veldig høyt, hvis du har drukket lite vann, eller reist deg brått, faller blodtrykket og pulsen stiger for å kompansere.

slik at bt normaliserer seg. Angst kan også gi veldig høy puls, uten at det er noe farlig i seg selv, bare veldig ubehagelig.

Så lenge du ikke har noe ubehag, smerter, svimmelhet eller lignende tror jeg ikke dette er noen fare.

Skrevet

nei helt riktig, jeg har spist lite idag, drukket lite, vært veldig stresset kom hjem med fly i natt og slet med flyskrekk, spite svært lite igår nesten ingenting. Og jeg går med en veldig trang kjole, vet ikke om det kan ha noe å si. Jeg synes dette var ekkelt, 114. Kan det være normalt å ha så høy puls?

følte meg rolig da jeg tok trykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...