Gå til innhold

hva er det styggeste\rareste navnet du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns folk kaller barna sine så mye rart om dagen hehe... gubben i hustet vil ungen skal hete ollvar etter farfaren hans... skikkelig stygt navn syns jeg... ellers liker jeg ikke gunnille, olga.. har mange navn jeg ikke liker, men fikk hjerneteppe nå je:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en styggeste linken jeg har sett på en stund i alle fall.

Ronja er stykt!

Nei da, hadde bare lyst til å gi deg en smekk...

Skrevet

javel, sikkert mange som ikke liker Ronja... men jeg driter da i det jeg... jeg syns det er kjempe fint, så da er det vel samme hv a andre mener?

Skrevet

tror det sylhie mente var at det kanskje ikke er så pent å lage en slik tråd, folk blir fort såret, uansett.... Selv om jeg vet at ikke alle liker navnet mitt eller mine barns navn, så foretrekker jeg å ikke høre så mye om det:)

Skrevet

Pøh, om folk ikke har bedre ting å bli grinete over enn at folk har andre meninger en de, så må de nesten lage sin egen nettside og slette unna det de ikke vil ha der...

Jeg bryr meg ikke om folk syns de navnene jeg velger er stygge, for er jo minst like mange som liker de!:)

Og hva er vits med en debatt side om man ikke får debatere det man lurer på?

Jeg liker ikke 95% av de gamle navnene, slik som Olga, Helga, Ragnhild, Solveig o.s.v egentlig mest fordi jeg ikke syns det passer på barn.

Ellers syns jeg nok Svein er det desidert styggeste navnet i verden. Er nesten sånn at jeg blir fysisk dårlig av å høre navnet, faktisk...:-O Men det kan jo ikke jeg noe for da...

Skrevet

jeg synes bare en slik "debatt" er noe unødvendig...

derfor skal jeg ikke åpne denne tråden noe mer:)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har hørt mange navn. Jeg synes det er kjempe kult når et barn kommer til oss med et navn jeg aldri har hørt før.

Ronja er kjempe fint navn. Jeg har faktisk ikke hat noen barn enda som har hett det, og jeg har vært i bhg i 11 år. Det har jeg sansen for.

Til deg som sier at Ragnhild og Solveig osv ikke passer på barn. De gamle damene som heter det har faktisk vært barn en gang.

Foreldrene mine sier. At når folk begynte å kalle barna sine Anette, Elisabeth, Thomas og Kristian igjen så steilet de, fordi de så på disse navnene som kjempe gammeldags, og at de i alle fall ikke passet til barn.

Til slutt vil jeg gi en stor tommel opp til de som tør gi barna sine litt andeledes navn.

Skrevet

Vet ikke om noen navn som er direkte stygge...

Men jeg syns navnet carrosander er litt rart, men sikkert bare fordi det er uvant :)

Skrevet

Ja hvorfor lage debatt om slikt???

Alle har da hver sin smak.. La foreldre kalle barna det de vil uten at folk skal henge seg opp i det...

Jeg er mer for internasjonale navn enn typisk norske navn.. Men ikke fordi jeg synest dem er stygge, men fordi jeg selv er adoptert fra asia og

liker slike navn...

Så er det lettere å uttale de navnene når en skal til utlandet :-)

Så smaken er som baken, og den er delt :-)

Skrevet

Ja er enig der, grunnen til at jeg ikke liker disse norske navnene, til og med ikke Emma i det heletatt, er fordi min bestemor og bestefar, to svært populære personer fra vår kommune hadde så mange venner som heter alle disse navnene, så er derfor JEG ikke syns barn passer disse navnene....:)

Bortsett fra det er jeg for min del er veldig for at barn skal få relativt unike navn som ikke alle har... Sønn vår hete Romy, og det er kun to gutter i Norge som heter det... Vi venter jente nå og hun sakl hete Ronya, for det syns vi klinger så bra sammen med Romy...

Men ser jo ikke akkurat ned på folk som velger å kaller barna sine Åsgeir og Gunnfrid heller da, det er jo ett individuelt valg som man har lov å ta!:)

Skrevet

Det er den morsomste "skrifeleifen" jeg ser... "hjerneteppe"... hehehe.

Skrevet

Heh, men noen av oss blir bekymra for at gode gamle ord ig uttrykk skal forsvinne som følge av "skriveleifer" og misforståelser. Mange vet faktisk ikke at det er jernteppe det heter, og her om dagen hørte jeg to tenårsjenter skravle og skjønte at de tror at "bjørnetjeneste" er det samme som en stor tjeneste.... Jeg språkgremmes...

(Generell gremming, ikke noe vondt ment mot HI for jeg skjønner at det er vanskelig å få tak i uttrykkene når de læres bort feil)

Men til debatten; Når det gjelder noe så personlig som et navn, og å kalle de "stygge", er det ikke snakk om å tåle debatt. Man kan debattere skikkelige saker, ikke sånt som sårer folk. Det er det samme som å si at ytringsfriheten gir meg rett til å slenge dritt om enkeltpersoner.

Skrevet

Syns faktisk motenavnet Aron er helt grusomt, ellers alle navn på R (gutte), som Roy, Raymond, Rune etc. Og Kenan, Robin og det som tar kaka er: KEVIN.

Jente: Kaspara, Laila, Jeanette,

Skrevet

hehe svein heter filleonkelien min... jeg og syns det er skikkelig stygt:p haha men det jeg syns er værst er balder og sånne vanlige hunde navn....

Skrevet

har du hørt om er sykdom som heter dysleksi?

Skrevet

Jeg vil ikke henge ut noen navn som stygge. Det er rett og slett slemt synes jeg!! Smaken er som baken og det respekterer jeg!!

Det rareste navnet jeg vet om er Eyolf, men det er sikkert fordi jeg ikke kjenner noen som heter det, det er sjeldent og er jeg dermed ikke vandt til det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...