Gå til innhold

Til neste jul vil jeg være mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare handle noen julegaver og sukke over hvor slitsomt det er..

så kan han få vaske hele huset,handle og pakke inn alle gavene, holde oversikt over hvem som har fått det de skal ha, sende gaver til rett tid med posten, lage julekaker og bake peppekakehus,sende julekort, rydde, kjøpe juleklær og sjekke at finskoene fortsatt passer, og hva som skal tas ut av fryseren i tide. Og tilberede alle middagene, planlegge mengde i forhold til gjester og lage til julestrømpe..

Jeg er 100% student, i praksis tilsvarende 100%s stilling, 100% husmor og 100% utslitt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver bare under på den jeg! Heldigvis skal vi på fjellet med svigermor i jula, så hun står for all matlagingen, og huset hjemme har vi ikke behov for å rydde så veldig, siden vi ikke skal være der. Ikke er jeg student heller, men det er søren meg mye å gjøre for det, så hvordan du klarer det, det vet ikke jeg! Hos oss er det mannen som er student da, men jeg har ikke sett han åpne en bok på flere måneder.

Skrevet

Men det er da faktisk du selv som velger å styre så voldsomt til jul da...

Skrevet

Enig!!!!!!

Men helt ærlilg, så tror jeg ikke mannen min hadde klart å holde styr på alt det som må holdes styr på rundt jula. Pakker, mat, vasking osv...

Skrevet

Ma MÅ ikke vaske ned hele huset til jul. Bedre å gjøre det på våren, da syns det jo faktisk og.

Skrevet

Da skulle jeg likt å se hva som skjedde hvis hun ikke gjorde NOEN TING! Hadde det blitt jul i huset der da? Det har jeg lyst til å prøve en gang.

Har prøvd å streike før når det gjelder husarbeid og klesvask, men det nytter ikke, for til slutt har jeg ikke rene klær, og er bare nødt til å vaske for å ha noe å ha på meg. (Har ikke så stort utvalg i skapet, så jeg må vaske ofte.) Dessuten bryr ikke mannfolk seg om de vasser i hybelkaniner eller gjørme på gulvet.

Skulle sett da jeg kom hjem fra jobb i går og 6 mennesker (mannen, svigerinne, svigermor og tre små barn) hadde flydd ut og inn med sko på for å pakke bilen før vi drar på fjellet. Det var gjørmete fotspor over hele huset! Og ikke engang svigermor som ble igjen for å vente på meg (vi kjører i dag, mens da andre dro i går) hadde gjort forsøk på å støvsuge eller vaske kjapt over gulvet. Ble litt paff jeg!

Skrevet

Vasker bare det som vises og ikke mer enn en helgevask, noe mer klarer og orker jeg ikke..

Gjør det som trengs for å lage en hyggelig og koselig jul for ungene mine! Man orker det man må..

Men er sliten læll..:-/

Var bare et lite hjertesukk.. arbeidsfordelingen her er mildest talt skjev..(og det enda han er en flink mann i utgangspunktet..)

Skrevet

Hehe, henger meg på Dunder:)

Eller, vi deler på tingene vi da. Vi har kjøpt julegaver sammen, og holder oversikt over hver vår familie. Mannen har pyntet til jul, og skal lage maten, jeg skal tørke støv og vaske gulv.

Akkurat nå sitter jeg her på Dib, mens han støvsuger i kjelleren!:)

Skrevet

heldigvis er jeg så heldig å har en mann som hjelper med både husvask og julegaveshopping. Ja, i år er det jeg som har stått for det meste av shoppinga, men det er fordi jeg har vært hjemme med datteren vår, og han har vært på jobb :) Men, imorra skal vi vaske huset (kun vanlig helgevask, gidder IKKE vaske ned hele huset pga jul, tar heller det til våren). Og da skal vi stå på begge to for å få det fint og rent:)

Skrevet

Jeg vil også være mannen neste år. Min manns oppgave har stort sett vært og dra kortet innimellom og å bære de største presangene inn og ut av bilen.

Han har vært med og handlet mat og sånn da.

Ellers har jeg ordnet alt. Jeg liker julen og alt som har med den og gjøre, men i år kjenner jeg at jeg er så sliten at jeg bare vil sove..zzz

Skrevet

Men om dere skal på fjellet, hvorfor trenger du vaske hele huset og stelle masse til jul i huset deres da?

Skrevet

Du må ikke vaske hele huset, du kan kutte ut julegaver til alle voksne, du kan kutte ut julekort, julekaker og pepperkakehus. Dere kan vel bruke juleklærne fra i fjor... og... droppe julestrømpe f.eks?.. det skulle jo hjelpe litt...

Skrevet

jeg vil ikke la dårlig arbeidsfordeling gå ut over ungene.. Pepperkakehus har jeg foressten ikke hatt tid til.. Mannen kjøper til sine endel, men jeg må liksom være bas og ha oversikt over alt..Han hadde nok klart seg fint om han måtte..

hørte på radioen her en dag at det er mor som i 8 av 10 hjem ordner det meste.. så jeg er nok ikke i en unik situasjon;-)

God jul husfruer!! bra jobba!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...