Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 lap-topen min er ødelagt, og jeg må bruke sambos mac. veldig tungvint når jeg ikke er vant til det, men jeg lurer på. Hvis jeg leser et innlegg med en link i f eks. og vil klippe den ut og lime den inn i en ny fane på nettleseren så virker ikke touch-paden på samme måte som på en pc. Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det?
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Du holder eple inne mens du trykker på C. Så når du skal lime det inn trykker du på eple mens du trykker V :-)
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Men du må merke teksten først med å trykke inn den avlange knappen og dra fingrene på "musebrettet" Hehe dårlig forklart
Lea Laus Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 På nyere mac'er er det comandknappen og c (cmd + c) Er ikke noen epleknapp lengre;) Ikke på min hvertfall
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Ja, den delen er lik som på pc, så det fikk jeg til, gikk bare ikke an å klippe og lime med høyre musetast sånn som vanlig... Sambo påstår at jeg aldri vil gå tilbake til pc hvis jeg blir vant til mac, men foreløpig synes jeg det er veldig knotete og bakvendt, så jeg er ikke overbevist:)
Lea Laus Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Men hvis du skal trykke på en link kan du holde cmd-knappen nede og trykke på space, da får du linken opp i ny fane. Dobbelklikk (to fingre på pad'n) for å høyreklikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå