Gå til innhold

Hvoordan er deres handleliste til jul (mat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for at det er noe jeg skal glemme å kjøpe he heskal ha mange gjester

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj, det spørs jo hva du tenker å servere og om de skal få flere måltider (middag, lunsj, frokost)

Husk masse pålegg i så fall, mye drikke (kaffe, te, brus, farris, julebrus osv), nok kjøtt/fisk og tilbehør (sauser, grønnsaker, tyttebær, smør til både frokost og evn matlagning), nok servietter og lys.. tja..

Lykke til med handelen og goood jul!

Skrevet

masse pålegg. litt annet enn vanlig ost.. hehe. lefser,kremfløte,grøt,ribbe,pølser,poteter,surkål,rosenkål,sylte,sennep,julegodteri som marsipan og sjokolade. nøtter,klementiner. julebrus. + alt av vanlige ting som melk, halvstekt brød, dopapir og slik. +++++ masse anna!

Skrevet

SJOKOLADE!

hehe, neida, på vår matliste stod det blant annet: brus, juleskinke, poteter, brun saus, surkål, sylte, pølser, lomper, godis, dessert, brød. Dette var nok en brøkdel:)

Skrevet

Det er helt umulig å svare på, men jeg har skrevet en meny for de første dagene og har overført det til handlelisten. Jeg tok en sjekk i skap og skuffer, og passa på at jeg har basisvarer som olivenolje, salt osv. Typisk at det blir tomt.

Godt med pålegg og massevis av egg, melk og juice er det viktigeste her i huset:)

Skrevet

brus

nøtter

medisterkaker el. deig hvis jeg lager selv

medisterpølser

sennep

fløte

multer

brød

melk

is

pålegg

edamer

norvegia

juleblader

aviser

egg

surkål

svisker

kaffe

poteter

tomat

agurk

salathode

klementiner

appelsiner

bananer

epler

sylte

lammerull

laks

brun maisenna til saus

+flere ting som jeg kommer på etterhvert

PUH

Skrevet

min hanlglelapp,som lucas på 3 år kaller den :-) består bare av nøtter og en pk bordsmør nå....

men tror jeg skipper nøttene....

ellers er det lurt å sette opp en oversikt,for hver dag, og hva dere skal spise,også gå igjenom å se hva du trenger....

et møysommelig arbeid, men det lønner seg, for er ikke mye å få kjøpt på 4 dager....

Skrevet

åh tusen takk da var det allerede flere ting som jeg hadde glemt å skrive opp he he. Det var lurt detta:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...