Gå til innhold

Ser ut som jeg skal settes i gang julaften!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll i dag. Hadde termin 20. desember og er i dag 2 dager over termin. Tok UL og legen sa det begynte å bli litt lite fostervann. Det lå helt på den nedre grensa. Derfor fikk jeg beskjed om at de vil sette i gang fødselen om 2 dager, som jo da er julaften, hvis fødselen ikke har kommet i gang av seg selv før det. Hvorfor må de velge akkurat den dagen da?! Jeg har 2 andre barn som dette vil gå utover, siden da hverken far eller mor kan tilbringe julaften sammen med dem. Jeg blir litt trist når jeg tenker på det. Samtidig er jeg jo kjempespent på babyen som skal komme, og vil gjerne ha fødselen overstått nå.

Huff... synes det blir litt dumt at man må planlegge å sette i gang på akkurat denne dagen. Kan det gjøre noe om de tar det før eller etter da? Skjønner at jeg alikevel kan ende med fødsel på julaften hvis ting skjer spontant, men trenger man å legge opp til at det skal bli sånn liksom.... Tenker først og fremst på barna mine på 6 år og 4,5 år.

Jeg skal tilbake på sykehuset i dag for å ta ny ctg-måling. Kanskje jeg kan få prata litt mere med jordmor da.

Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon folkens...:) Litt blanda føleleser for dette:) Blir han født på julaften så blir det ihvertfall verdens beste julegave:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at de ikke bare kan sette i gang i dag! Eller senest i morgen, skjønner deg godt jeg... Nå har jeg vært desperat etter å få han ut, men vil oppleve julaften med 2 åringen min, så nå håper jeg han holder seg der inne til 1. juledag:) Masse lykke til da, håper det ordner seg og at du får prinsen din imorgen:)

Skrevet

Ønsker deg lykke til:) Håper de lar deg vente til 1.dag. Hvis det er forsvarlig selvsagt.

Skrevet

Krysser fingrene for deg og at alt ordner seg.

Grunnen er jo som du sier selv, at du ligger på nedre grense og da er det jo snakk om liten tid for når det er forsvarlig å la deg gå lenger.

Håper jm/gyn kan/kunne gi deg noen svar på dette idag.

Skjønner godt at du ikke vil ha en planlagt igangsetting på julaften. Frykter selv for fødsel på julaften, selv om det da ville vært at den startet av seg selv. Vi har jo mange barn selv, så blir jo litt trist om mamma og pappa må dra fra hele feiringen.

Skrevet

Nå har jeg vært på ny kontroll, og jeg blir lagt inn i morgen kl 9 for igangsetting da:) Håper alt går greit. Noen som har erfaring med igangsetting? Lurer litt på hvor lang tid det tar før fødselen er over.... men det er vel helt individuelt. Uansett.. jeg både gleder og gruer meg!:)

Skrevet

lykke til! :) jeg ble satt i gang 9 på morgenen og kl 5 på 9 på kvelden var jenta født! :) tok litt tid, men om jeg hadde ihvertfall rukket julaften :) dette var på våren :)

Skrevet

Hønny-bunny har blitt satt i gang flere ganger nå, uten at hun har født, men hun har ikke termin enda. Vet ikke om hun ble satt igang i dag igjen.

Ble selv satt igang etter prematur vannavgang for 2 år siden. Fikk de 2 første stikkpillene kl 12.00. De neste 2 kl. 18.00

Fødte ei jente 04.55

Skrevet

det kommer litt ann på om du er moden nok til å slippe unna disse tablettene, dersom du må ha de så får du en slik og må gå 4 timer før de sjekker deg på nytt og trenger du flere så er det nye 4 timer, men når alt er modent nok til at de kan sette drypp (som har skjedd med meg 3 ganger) så har 1. mann kommet på 4,5 time, 2.mann på 2 timer og 50 minutt og 3. mann på akkurat 2 timer, så det har gått rimelig fort og var veldig intens, men har ikke født normalt av meg selv så har ikke så masse å sammenligne med da

Skrevet

Er nok litt forskjellig prosedyrer på hvordan igangsetting er fra sykehus til sykehus.

Der jeg fødte min jente fikk jeg 2 stk piller om gangen. Måtte så ligge i seng i 2 timer før jeg fikk lov å gå rundt. Om det ikke setter i gang etter de, så får en ny dose med 2 piller etter 6 timer. Max 4 piller i løpet av en dag/døgn.

Jeg var ikke moden, selv etter at de hadde stoppet premature rier mange ganger. Vannet gikk jo som sagt til slutt, og da skjedde ingenting. Ble satt i gang etter noen dager med vannavgang, og hadde da ca. 1-2 cm åpning, men ikke avflatet og moden som gyn sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...