Gå til innhold

Har kjøpt feil mme, er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bunkra opp med ferdigblanda småfolk til vår "oh store juleferiereise" som starter i morra (fly ned til milano). Har kjøpt inn litt ekstra mat til henne, siden det er snøkaos og julerush over hele europa for tida og store muligheter for forsinkelser.

MEN jenta mi er kun 13 uker og jeg kjøpte småfolk 2 til henne (fra 4 mnd), ser ut til at det er mye av det samme som i 1 når det gjelder næringsinnhold, så jeg vet ikke hvor ille det er å gi henne dette?

Har hipp eco 1 pulver (som vi bruker til vanlig) med oss, men tenkte å bruke ferdigblanda på flyet.

Rekker ikke å kjøpe nye ferdigblanda pakker. Vi har to pakker med 1 og 6 pakker med 2. Tror dere dette får fint, eller må vi belage oss på å blande med pulver på flyet?

Er to flyturer med mellomlanding og litt kjøring før og etter. Blir reisetid på omtrent 12 timer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det går fint med nan 2. Men ellers så er det jo greit å ha med termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og ferdig oppmålt pulver på flyet. Da kan du blande helt selv uten å være avhengig av hjelp fra de ansatte.

Skrevet

Godt tips mammatilskatten!

Skal sjekke hvor god plass jeg har jeg.

Tusen takk, da satser vi på at det går fint :)

Skrevet

Heisann

Småfolk2 har et litt lavere energinivå og litt mindre karbohydrater enn småfolk1 (samt mer jern vil jeg tro), dette fordi den er beregnet på babyer som også får fast føde i tilleg til mme. Så å kun ernære et barn på småfolk2 blir galt, men å gi i engangstilfeller burde være greit.

God tur og god jul :-)

Skrevet

aha blomstre. Sånn det funker ja. Tusen takk!

Da får vi satse på at det går fint i morra og gi feks 1 ved et måltid og 2 ved neste, så kanskje det ikke blir så ille i magen.. uff, stakkars jenta med så grønne foreldre..aiiaiai :(

Jeg trodde 2-utgavene var mer mettende og mer "mat-aktig" jeg skjønner du, men de er tillegg til fast føde ja, ok.. Da vet vi det.

Takk takk!

God jul til dere også, så kjekt med et sted å spørre og ikke minst få kjappe svar :)

Skrevet

Heihei!:) Ikke for å ødelegge gleden ellernoe, men jeg kom på en ting da jeg leste dette med kokt varmt vann og kokt kaldt vann. Å ta det med på flyet liksom. Er det ikke max 100ml flytende en kan ha med på fly? Når jeg har flydd, har jeg måttet kaste fra meg vannflasker osv.

Ellers håper og tror jeg det skal gå bra med småfolk 2 til snuppa:) Tror du ikke de kanskje har noe morsmelkerstatning i Milano også? Har aldri vært der selv, så jeg vet ikke men..

Skrevet

Så vil jeg bare si, at om jeg tar helt feil her, beklager jeg veldig! Ikke meningen å ødelegge som sagt..:)

Skrevet

Tror ikke du ødelegger noe jeg A'Noël :)

Har lest meg frem til at man får lov å ta med væske til mat til baby, men at man må være forberedt på å smake på det, i tilfelle jeg putter oppi dynamitt i termosen vet du ;)

Men jeg tror vi satser på småfolk2 ferdigblanda, og kjøper mer hipp eco1 i milano. Men tar med ganske mange pakker i stellebagen da, siden vi ikke får oppbevart en åpen kartong under flytur/flybytte, og plutselig blir vi kanskje flere timer forsinka og piraten min blir så innmari gal når hun ikke får mat når hun er sulten..pussig nok ;)

Skrevet

Åh så bra!:) Det skulle jo egentlig bare mangle at det var lov:) Flott, da vet jeg også at det er lov til neste gang vi skal med fly;)

Smart å ta med masse kartonger i stellebagen ja, en vet jo aldri om fly blir forsinka og sånt, så:)

God tur!:)

Skrevet

Ikke noe problem når det gjelder barnemat, da er "alt" lov. De kikket ikke noe spesielt på mitt matvarelager med flasker og termoser når vi var ute å fløy med lillemann, verken i Norge eller landet vi var i.

Skrevet

Tusen takk!

Ja, kjekt med litt for mye mat enn for lite, selv om flyselskapene sier og det står forklart at man bare får ta med nok til selve flyturen, men vi skal jo faktisk være på reisefot i 12 timer..

må jo kjøre en times tid etter landing og jeg tror ikke det er så enkelt å få kokt vann på bensinstasjonene omkring milano.. De skjønner nok ikke helt hva jeg skal med det.

Italia har litt mindre restriktive "matregler" for babyene sine. Der er det vanlig med honning til småtasser under året og man vasker flaskene i oppvaskmaskinen. Dette er jo litt fyfy i Norge til så små barn, men italienske unger lever da opp de også.

Men jeg er heller litt mer forsiktig enn jeg trenger jeg da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...