Lille_bie Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Jeg er 7 uker på vei med nr 2. Har en gutt på 3 år. Ca midtveis i forrige svangerskap fikk jeg hemmorider. Dette plaget meg ganske mye siste delen av svangerskapet og har fortsatt vært et problem inntil gutten min var ca 2. Nå begynner jeg å merke tendensene allerede. Skrekk og gru. Magen er treg og da kommer det med en gang. Hva kan jeg gjøre...... Vet jo at mye vann, fiber, frukt, biola, rosiner ovs er bra. Gjorde alt dette forrige gang, men det kom jo likevel. Har legetime for første kontroll i romjula, skal ta motet til meg og snakke med legen om problemet da. Gjorde ikke det forrige gang. Men orker ikke å få svangerskapet delvis ødelagt av dette vonde problemet. Forrige gang hadde jeg ellers ingen "plager" og var i kjempefin form. Men dette med hemmoridene ødela så mye. På slutten var det vondt å sitte, gå, ja nesten alt ble ubehagelig og vondt..... Er jo et problem jeg synes er flaut, det må jeg inrømme. Noen med noen geniale tips til en stakker? Takker for alt som kan hjelpe.
dolly29 Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Svisker til hvert måltid?? Dupalacolje, (viss gravide kan ta det)? Ikke noe godt det der:(
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Du må ikke tenke på at dette er flaut, for det er et helt vanlig problem for gravide. sheriproct rektalsalve eller stikkpiller er også noe som hjelper mot hemoroider. Ellers så synes jeg absolut du skal ta opp dette med legen din, for om de blir for store og de ligger på utsiden så vil de skape smerter slik som du sier, og da kan de fjernes veldig lett egentlig. Bedre det enn å få svangerskapet ødelagt pga et "fille problem".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå