Gå til innhold

Hva gjør dere for de som har mindre i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere noe for de,eller later dere som ingenting,berører det dere eller tenker dere ikke over det? Jeg forsøker å bake litt og gi bort,gir penger og gaver til frelsesarmeen. men skulle gjort mye mer,men er også var for å støte noen..åssen gjør dere det om dere ser at noen i nabolaget sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg later som ingenting er jeg redd..

Gir som vanlig til plan, sos barnebyer, kjøper kalendere, julenek, julekaker osv til inntekt for idrettslag osv...

Jeg tenker mye på de som har det tøft i julen, da jeg har hatt det tøft selv, men jeg må innrømme at jeg synes det er å gi. Det er ikke sikkert alle er som meg, men jeg ville syntes det var fryktelig flaut hvis en nabo eller noe annet skulle komme med en hjelpende hånd til meg den gangen jeg egentlig trengte hjelp...

hvordan kan man gjøre det evt?

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke om noen som ikke har det ok i jula. Matrielt sett. Jeg jobber i et yrke der vi møter mange som har det vanskelig så jeg "vet om" mange gjennom jobb. Jeg baker ikke til dem. Men jeg kjenner en som er helt alene, og han blir alltid invitert til oss, og han får en stor julekurv i julegave, med kaker, lefser, laks, gaver, hjemmebakt brød, julebrød, rundstykker osv. Han blir alltid kjempeglad for det.

Skrevet

I år gjør jeg ingenting fordi jeg er syk, men pleier å gi gaver og kaker til Røde Kors sin julefeiring.

Skrevet

Jeg gir som vanlig til plan, også skal fadderbarnet mitt få en ekstra presang :-)

Skrevet

Ingenting. Har ikke råd til å kjøpe noe, bake eller gi julegaver engang så her må vi nok ha hver eneste krone selv.

Skrevet

Ingenting! Det lille vi har trenger vi selv!

Skrevet

ingenting.

Har en narkoman svigermor som vi prioriterer masse i jula, for oss er det viktigere enn plan,røde kors osv... =)

Skrevet

Vi gir penger til den lokale julefeiringen, synes det er hyggelig å kunne gjøre noe for de som bor i nærmiljøet.

Skrevet

jeg skal jobbe 2 dager for alternativ jul. ut over det gjør jeg ikke så mye

Skrevet

jeg og unga gir bort litt til julegryta i byen.... (tror det er frelsersarmeen som har den)

Selv har vi ikke mest vi heller...men må fortelle om den gang jeg startet med å gi noe til de som ikke har mest selv..

Jeg var da alenemor med to barn..vi hadde handlet siste julemat og pakker juleaftenmorgen..og på veien ble barnevogna til jentungen ødelagt. det var kalt surt og vått... sludd og vind...grusomt...unga skrek og jeg ... vel var fortvilet midt i oslo..på majorstuen.. så kom en engel .. dvs en flott dressjakkemann med sin stresskoffert og sitt ærlige blikk og lurte på om vi ville ha hjelp. han kunne da betale taksi han... vel skeptisk takket jeg nei...men når unga skrek høyere....og det kom enda ett vindgufs takket jeg ja... mannen betalte taksien på forskudd..og vi kom oss trygt hjem..selv ble han ikke med oss...så det var kun hans godhet som gjorde at han hjalp oss=)

nå har jeg litt mere og vidrefører denne tradisjonen som startet den gang jeg var av de som trengte hjelp og noen ga meg det.....

GOD JUL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...