pinglo Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Får da begge foreldrene automatisk foreldrerett/foreldreannsvar då? Mener vi fikk beskjed om det,når vi var til mekling.. Var en ny regel som var kommet i 2006/2007. Noen som vet?
Gjest irismor Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Når vi fikk barn sammen i mai 06 så måtte jeg signere på delt foreldrerett og foreldreansvar. Og det gjorde jeg på papirene på sykehuset omtrent 3-4 timer etter at snuppa var født.
Musemor med tre søte små Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Når venninnen min fikk barn i 2006 måtte samboeren hennes skrive under på er farskapserklæring. Vet ikke om det har endret seg etter det
lille_mille Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Da vi fikk vår datter i april 2008 så kom de med skjema som sambo måtte signere på etter fødselen. Og det var ang farskap og foreldrerett.
Gjest irismor Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Samboeren signert på farskapspapirer, alt var pa samme papir. Det var type kryss av alternativer på forelderett og foreldreansvar.
pinglo Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2009 Ok. Vi fødte i april 07. De dette gjelder,fødte i juni 07. Bf til mitt barn skrev under ett skjema ang farskap. Om det stod noe mer på skjema,husker ikke jeg. Fikk beskjed av mekler i mars09, at han da hadde automatsik foreldrerett. Helt greit. De jeg lurer på: Han skrev og under farskap skjema. Vært samboere i 6 år, tok slutt for 1-2 uker siden. Mor ønsker all foreldrerett. Men jeg mener at han og har foreldrerett og ikke kan fraskrive seg den (burde ikke). Mulig mor har misforstått, at hun tror hun må ha full foreldrerett, for å få hovedomsorgen for barnet.
Mamman87 Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Ja, det stemmer.. Når han signerer farskapspapirene og dere har samme adresse blir det automatisk delt foreldreansvar.
Mamman87 Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Men nei, mor må ikke ha full foreldrerett for å ha den daglige omsorgen for barnet. Jeg og barnefar til mine har delt foreldrerett, men de er bare hos pappan sin annenhver helg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå