Gå til innhold

Ekstremt rastløs og ukonfortabel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sover dere noe om nettene?

 

Her er det nesten umulig. Jeg sovner til slutt av utmattelse lant utpå natt med røde øyne når jeg har lest meg gjennom aviser, bøker, vært på do 10 ganger (uten å overdrive), prøvd 3-4 forskjellige triks for å få bukt med halsbrann (Nyco, Love Hearts, melk, høye puter, vann..) Jeg klør over hele kroppen og må ofte ta meg en dusj midt på natta for å distrahere meg/slappe av. Vrir meg frem og tilbake, har rastløse bein, og babyen i magen er stor; overalt høyt og lavt. Mannen min stakkars, ligger på en madrass og sover i et annet rom, ellers holder jeg ham våken hele natta.

Er det meningen at det skal være slik? Jeg har 3 uker igjen til termin, men håper da for all del at babyen kommer før, gjerne denne uka. På toppen av alt skal vi reise bort noen dager nå i julen (selv om jeg har mest lyst å bli hjemme, men så er det familien..) og jeg forestiller meg at hvis dette fortsetter, kommer jeg til å holde alle der våkne også...

 

Noen som har noen gode tips?

Go´natt-te?

 

Dere som har født før; er dette tegn på at babyen snart kommer (jeg kunne være rastløs før også, men nå er det liksom helt ekstremt, pluss at hormonene fyker i alle retninger og jeg blir irritert og lei meg for alt mulig), eller er dette noe som kan fortsette i 3 eller verste fall 5 uker til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du skriver... Ikke godt å ha det slik! Jeg har hatt det sånn i bølgedaler med 2-3 netter etter hverandre, så ei god natt, for så å på ann igjen.

Men har et tips du kan prøve... Knytt ulltråd (merk:ull!) rundt anklene dine, er et kjerringråd som har funket for mine ekstremt rastløse bein. Jeg klør og må opp å gå allerede fra ettermiddagen av, men nå som jeg har ulltråd rundt anklene er de mye bedre.. prøv ihvertfall!!

 

Fikk også påvist jernmangel og Vit B12-mangel, som også sees på som årsak til kløe i beina. Tar både tilskudd og B12-sprøyter, men må alikevel ty til ulltråd. Har prøvd uten, og da er det rett på våkennatt.. Kanskje en idè å sjekke lagrene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg så utrolig godt igjen!! og i tillegg må jeg opp 1-2 ganger i løpet av natten for å stappe i meg 4-5 skiver! men jeg ligger våken i sengen frem til samboer går på jobb rundt 06.00. er 38+2 i dag, gleder meg til småen kommer ut, da slutter ihvertfall denne svangerskapskløen momentant!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på her! ligger våken store deler av natten, rastløse ben, opp og tisse annen hver time osv.. men vi får trøste oss med at det ikke er forgjeves og at vi snart får igjen for alle ubehagligheter :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er også ganske rastløs for tiden (38 uker) - det er ikke behagelig og man skulle jo ønske man klarte å hvile seg litt, men jeg kan ikke ligge stille. Har bekkenløsning og isjas så jeg verker endel og da klarer jeg ikke hverken sitte eller ligge godt - da er det mer distraherende fra smerter og ubehag å springe rundt å gjøre alt og ingenting. Redd jeg kommer til å være utslitt innen baby bestemmer seg for sin exit.

Men til poenget: Min svigermor som har født fem barn mener at rastløshet er tegn på at det ikke er lenge til - hormonene raser og forventninger og uro bygger seg opp. Vel, det er jo ingen sikker bedømmelse dette, men mange sier at uro og rastløshet er "naturlig" forberedelse til det som skal komme - når det kommer er vi jo dessverre ikke herre over.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har det på samme måten, er så sliten av dette at jeg har vanskeligheter med å konsentrere meg om enkle ting. Det eneste som hjelper mot kløen er en dusj, eller å stå mot fristelsen til å klø. Men dette hjelper lite når man våkner av at man klør i søvne.Er utrolig ratløs, og har urolige føtter. Dette er nr. 2, da jeg gikk med nr.1 var det ikke slik. Vet at man bør være utvilt til fødsel, men hvordan skal man bli utvilt når situasjonen er som den er. Sover max 2 timer så er det opp av sengen igjen, hadde jeg ikke hatt en så fantastisk man som hjelper til med alt mulig, hadde jeg møtt veggen. Jeg prøver å trøste meg selv med at det kun er få dager igjen til termin, men så kommer tanker om overtid. Vi får håpe at babyene kommer så fort som mulig. Lykke til! Kanskje en trøst at du ikke er alene om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg sover mye bedre nå etter at jeg var på sykehuset en tur, fordi jordmor trodde at jeg muligens hadde svangerskapsforgiftning. Det hadde jeg imidlertid ikke, men de så hvordan jeg klødde og gav meg en tablett som heter polyramin. Skal si at den virket, har ikke klødd siden.... Det er en allergi tablett som virker noe søvndyssende og som er super mot kløe.Sliter også med urolige ben, men får vel bare prøve å leve med det, eller prøve med ulltråd...

Ellers er har jeg de siste 2-3 dagene vært temmelig humørsyk. Enten så gråter jeg for alt, eller så er det som i dag at jeg har utrolig dårlig tålmodighet og irriterer meg for den minste lille ting! Ellers så er det jo dette med å tisse hundre ganger om natten, men det er ikke så galt bare jeg slipper kløen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke drikke juice og spise sitrusfrukter eller frukt generelt utover kvelden. Drikker et glass melk istedet før jeg legger meg, og prøver også å la det gå en stund mellom kveldsmat og at jeg legger meg. Det har vist seg å hjelpe, både på do-besøkene, halsbrannen og uroligheten. Likevel er det slitsomt når man ikke får sove og vrir seg tusen ganger, men det jeg syns det hjelper å dusje et par ganger (merkelig nok). Iblant dusjer jeg før jeg legger meg og når det ikke hjelper, står jeg opp og dusjer en gang til og skrubber meg med hampvott/massasje-dusj-hanske.. Og da er jeg mye roligere når jeg går og legger meg igjen.

 

Sov godt, jenter! Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...