Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Ungen min kan pga. magen kun spise "ren" mat, dvs. ikke fiskekaker, men ren fisk, ikke kjøttkaker, men hele kjøttstykker osv. Føler jeg begynner å gå tom for ideer til hva jeg kan lage, noen gode tips?
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Stekt steinbit servert med groennsaker Kyllingfilet wok Ovnsbakt laks/oerret Eller du kan sjekke lavkarbo.no, der er det mange fine oppskrifter med "ren" mat.
Cupcake! Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Her om dagen spiste vi juleskinke (ferdig kokt, bare å varme), potet og amerikansk blanding (erter,mais og gulrot). Minstemann spiste rubbel og bit. Vet ikke om skinka er "ren nok", den er lettrøkt og kokt men aner ikke om det er 100% rent kjøtt i den Vi lager også "fiskepinner" av ren torskefilet. Bare å vende fileene i mel, kavring og egg før de stekes.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Takk for tips! "Fiskepinnene" dine er nok forbudt, skal ikke ha noe med den type blanding (vanskelig med unger på "diett")... Noen flere??
Himmel og hav Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Hva med hamburgere laget av bare karbonadedeig, evt med litt krydder i? Jeg sper aldri karbonadedeigen når jeg lager burgere, og de blir gode! Ellers så er jo koteletter av ulike slag godt. Stek f. eks lammekoteletter i ovnen på en seng av potetskiver, squash, løk, sopp og paprika. Om mat kokt i saus eller kraft går, så er jo frikasse en mulighet ( du kan evt bare ta av litt kjøtt før du lager sausen. Bankekjøtt eller nakkekoteletter...*tenke* ...steinbit eller annen fisk bakt i foliepakker med grønnsaker inni ( altså fisk, gr.saker og evt. krydder, smør el). Stek av ale mulige slag. Det får du jo også kjøpt ferdig stekt og oppskjært om dere trenger lettvint mat en dag.
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Er litt lettere hvis du sier hva det er barnet ikke tåler. Mel? Melk? Egg?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 Barnet tåler egg, melk osv, men ikke "blandet" kjøtt eller fisk, som f.eks. fiskepinner, kjøttkaker, alt med kjøttdeig osv. Alt skal være rent, altså ikke gjort noe med... Takk for gode tips!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Det kan da ikke være noen forskjell på malt rent kjøtt og umalt rent kjøtt??????
Lea Laus Skrevet 23. desember 2009 #9 Skrevet 23. desember 2009 Kan du kverne egen kjøttdeig da? Av rent kjøtt? Det blir jo akkurat det samme, bare at du kan lage litt forskjellige ting. Da kan du også lage egne pølser osv osv.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #10 Skrevet 23. desember 2009 Enig med 14.14 her. Rent kjøtt og malt rent kjøtt er jo det samme!!! Noen reagerer sikkert på farseprodukter pga innhold av ingredienser de ikke tåler. Men hvis det ikke er noe spesifikt ditt barn ikke tåler, kun malt kjøtt så høres det veldig rart ut. Er dette noe du har funnet ut av selv??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå