Gå til innhold

tennisalbue ? Noen som vet litt om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene hatt smerte som har gått fram og tilbake på undersiden av armen ved albuen, jeg googlet litt og fikk opp tennisalbue og så på hvor i armen smerten sitter, det er veeeldig ømt når jeg beveger på armen og trykker på området. Fikk nesten ikke sove i natt pga smerten, det går over når jeg ikke bruker armen så mye men kommer tilbake når jeg feks bærer datteren min osv. Det er så voooondt, noen som hr hatt noe lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at jeg også har litt vondt i hånden.

Skrevet

Jeg har hatt det en gang. Jeg mener å huske at det rett og slett er en betennelse i senefeste i albuen. Det begynte med at jeg merket meg at det var ubehagelig å rette ut armen... Etter hvert ble det bare verre og verre. Plutselig en dag var det bare helt j... vondt på jobb. Jobber på sykehus, så en lege på avd sa ganske kjapt at det var tennis albue. Fikk ikke gjort noe mer den dagen og ble sykemeldt for noen uker. Smertne går vel egentlig nedover hele armen, så mulig det kan stemme at man får litt vondt i hånda og....? JEg husker ikke helt detaljert hvordan vondt det var. Husker at jeg hadde litt problemer med å kjøre hjem fra jobb siden jeg ikke klarte å strekke ut armen til girspaken... ;-)

Behandlingen er rett og slett og holde armen i ro. Man klarer ikke noe annet heller. Smertestillende som paracet og gjerne i gelvariant i tillegg. Man får også kjøpt et slags bånd som man skal feste like under albuen for å avlaste denne senen. Jeg fikk også noen trenings oppgaver av legen.

Akkuart i denne perioden hvor jeg hadde det - var mannen operert i kneet, så vi var ganske handicappa den perioden! Hihi... Heldigvis hadde vi ikke fått barn ennå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...