<3 mamma til verdens beste <3 Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 jeg begynte i permisjon 8 des, fikk beskje at utbetalings datoen min var den 18 des. men har ikke mottat noen penger. så jeg ringte de i går og da sa de at jeg skulle motta penger i dag, MEN NEI DA har ikke fått noe!! er de andre som ikke har mottat desember pengene? dere som har mottat hvilke dato var dette? blir så forbanna på nav når de bare lover og sier at alt skal være i orden. jeg skulle trodd de kun sier de for at jeg skal legge på telefonen og slutte å masse. nå er jeg nesten blakk og lever på omtrent på samboeren. de jeg har av penger er noen få tusen som jeg har lagt av til sykehuset. parkering osv. skal og kjøpe ammebh på sykehuset, de er ikke akkurat billige. takker alle som svarer
snobben Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Jeg startet min permisjon 5.nov (12 uker før termin),men fikk første utbetaling 18.desember. Vedtaket kom noen dager etter i posten.... Med Nav kan ting ta tid,fikk beskjed om at behandlingstid på søknaden var 3-4 mnd. Regnet ikke med å få noe før tidligst februar/mars,så for meg ble dette rene julebonusen. Tilhører Nav Utland,da jeg bor i Sverige. Mulig de er tregere der... De behandler jo alle søknader fra oss som bor i utlandet,men fortsatt tilhører det norske trygdesystemet og har rettigheter fra Norge, på et kontor... Har du fått vedtaket? Og de har vel mer enn en utbetalingsdato,spesielt i desember,med tanke på at de har mye å gjøre og bør få ting unna fortløpende?
<3 mamma til verdens beste <3 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2009 har ikke mottat vedtaket, men fikk beskje av nav når jeg ringte at de hadde sendt de i begynelsen av des. synst de har tatt lang tid før jeg har fått dette vedtak, og ba de i går om å sende meg en kopi. har fått beskje at alt skulle vere i orden flere ganger. men ikke ser jeg noe til pengene eller vedtake. er så lei av å ringe å massa på de nå. jeg leverte søknaden min i september så fikk jeg beskje i oktober at søknaden av under behandling. den 18 november fikk jeg brev om at arbeidsgiveren min måtte sende bekreftelse på når arbeidsforholdet startet med dato og stilling prosent, dette gjor min arbeidsgiver samme dag og ringte nav for å si ifra om at de var lagt inn i aa-registeret. etter dette har vi ikke hørt noe, jeg har ringt men har kunn fått beskje at alt skal være i orden og at vedtak er send. når jeg ringer ang hvor pengene blir av, fikk jeg beskje at de skulle sette over pengene med engang. som de heller ikke har gjort, blir frustrert av heila nav. trodde di skulle hjelpe meg ikke lage problemer for meg. takk for du svarte
snobben Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Ja,de kan være litt vanskelige... Jeg ville ha ringt en gang til og evt sjekket at de har riktig kontonummer. Og bedt dem sende en kopi av vedtaket. Lykke til og god jul. Har du lenge igjen til termin?
NostraStoria Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Har du sjekket om du har fått pengene nå? Hvis jeg husker rett så kjører bankene transaksjoner i 12 tiden + rundt 3 tror jeg. Når jeg leser innlegget her blir jeg utrolig lettet over at jeg ikke må vente på NAV, har arb giver som betaler og får tilbakebetalt fra NAV. Mange som må vente..for et håpløst system!
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Jeg gikk ut i permisjon 20.desember, og fikk utbetalt penger 17.desember... Dette var penger for 21.-31.desember. Men jeg har aldri fått noe vedtak på at søknaden er godkjent, eller i det hele tatt att den er til behandling. Jeg har bare ringt de eller møtt opp på kontoret av og til (i forbindelse med andre ting) og sjekket at prosessen har vært i gang og uten problemer. Noe den har vært... Jeg sendte søknaden to mnd. før permisjonen skulle starte, og etter én mnd. fikk jeg høre at søknaden var godkjent. Men, jeg har som sagt ikke fått ett eneset brev fra de ang. permisjonen. Syns jo det er litt rart, men er glad så lenge jeg får penger på konto hver mnd! Skjønner godt frustrasjonen din. Det er bare å fortsette å ringe/ møte opp. Håper det ordner seg for deg snart! lykke til.
<3 mamma til verdens beste <3 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2009 har termin om ei uke. tirsdag neste uka. siden jeg ikke har fått noe stor hjelp med å ringe, bestemte jeg meg for å sende en mail. nav ringte nettopp kl 15.00 å sa at pengene var satt inn, denne gangen hadde de stått å sett på at pengene var overført til kontoen min, så hun trodde jeg ville få pengene før jul, de kom ann på hvilken bank jeg hadde. endelig tok de meg seriøst. så får vi se om jeg får noe penger føler meg litt lettet nå ja. nyttet fakisk å skriv mail til de, heil utrolig. takk for alle svar, og riktig GOD JUL TIL ALLE SAMMEN!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå