Gå til innhold

Kan man bruke morsmelkerstatning i matlaging???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve å gi lillenissen fiskeboller i hvit saus og poteter. Men kan jo ikke bruke melk. Kan jeg da bruke erstatning??

Men skal vel helst ikke koke... Hvilken tåler høyest temperatur?

Noen som har prøvd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har prøvd. for jeg gikk tom for melk. det smaker fælt. men funker. søtt blir det.

du vet at fiskeboller kanskje ikke er det lureste om barnet er så lite at det ikke kan spise melk?

Skrevet

Hmmm.... Nei, det har jeg ikke tenkt på... Hvorfor er ikke fiskeboller lurt?? Melk i??

Skrevet

Det er vel melk i fiskebollene uansett?

Hva med ren fisk istedet?

Skrevet

det er melk i, og babyer skal helst ikke ha fisk (jeg fikk kjeft av legen... hehe)

Skrevet

Eks svigermor, pleide visst å lage vaffler av morsmelk. Hun hadde visst i overflod,lenge etter at hun sluttet å amme.

Hun påsto det var godt.

Ikke vet jeg,aldri prøvd.

Skrevet

Det er vel 10 mnd som er anbefalt for melk i matlagingen.

Skrevet

Ja, er vel 10 mnd, og da helst syrna produkter vel..

Vi dropper fiskebollene en liten stund til vi...

Men er jo masse det er melkepulver i da... Tilogmed grøten... Og i pålegg, men det spiser de jo?? Fikk ingen restriksjoner fra helsestasjoner på det iallefall..

Men forslag til middag til en på 8 mnd da?

Vi er ikke så flinke til å lage mat fra bunnen av, så blir jo mye halvfabrikat med salt i.... Så da tenker jeg at det ikke er så lurt å gi...

Skrevet

Kan du ikke bare koke litt potet, brokkoli og kylling sammen og mose med stavmikser? Og litt olje selvfølgelig.

Hva pleier han å spise?

Jeg husker ikke når de tåler ulik mat, jeg da. Men brokkoli, poteter og kylling brukte vi tidlig.

Skrevet

Hos oss har vi spist middag sammen siden gutten våres var 7-8 mnd og ingen fare skjedde av det, jeg sa også dette på helsestasjonen men de sa ikke noe på det. Vi lagde fiskeboller med hvitsaus helt vanlig og knuste til han.

Skrevet

Pleier som regel å spise middagsglass. Han er liksom ikke så veldig glad i det jeg har laget til nå.

Har kokt kylling, potet og gulerot og most.

Og vanlig potetmos.

Hadde jo vært kjekt å lære seg litt "ordentlige" smaker snart..

Men skal bare prøve videre :)

Skrevet

Vi har gjort det på samme måte som Mammaen til godgutten til våre barn. Hs sa ingenting på det til oss heller...

Skrevet

men.... fiskeboller i hvit saus er vel ikke spesielt mye mer smaksrikt enn potet, brokkoli og kylling f.eks.

Urter kan man jo bare kjøre på meg også, hvitløk og. Bare salt man skal være forsiktig med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...