ღMorgenSolღ Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Flere som har merket dette etter de ble gravide, og spesielt etter det begynte nerme seg termin.. Flere ganger nå har jeg merket at gamle bekjente og folk jeg kansje bare har snakket med en gang opptrer som om vi har vokst opp sammen. Det er jo veldi hyggelig at de spør og slår av en prat men ting blir kansje litt nærgående innimellom.. Trekker meg veldi vek, går på butikken når jeg vet det er lite folk, og slike ting. hehe Er dette noe som er normalt å gjøre for folk når noen de vet om er gravide? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det hele, de spør om alt mulig som jeg ikke har interesse av å fortelle andre, men det er jo ikke vondt ment sikkert.
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Tror en graviditet plutselig gir alle noe å snakke om. Jeg merker akkurat det samme. Synes det er helt ok. Man trenger jo ikke å svare så detaljert. De har sikkert planer om barn, nettopp fått, gravide eller ønsker seg barnebarn. Til og med foreldre til de jeg gikk i klassen med på barneskolen er helt ivrige
Prish Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Ei som jeg jobber med ble pluttselig "bestevenninna" mi da jeg fortalte at jeg var gravid. Nå skal hun besøke meg masse på sykehuset og det er ikke måte på... Hun er 21 år og har ikke barn. Hyggelig jente, men jeg merker aldersforskjellen veldig godt. jeg nærmer meg 30 og har snart to barn.
spireliten Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Merker det samme selv. Alle blir så hyggelige. For min del blir det litt rart. Trekker meg også litt vekk fra det hele.
Myy Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Ei venninne av meg opplevde dette når hun fikk barnet sitt. Ei hun ikke hadde snakka med på mange år, og heller ikke vært spesielt god venn med tok plutselig kontakt og var så hyggelig mot henne. Det viste seg at hun bare hadde vært så koselig fordi hun ville komme å se på baby. Rett etter hun hadde vært på barselbesøk var alt som før igjen. Skikkelig tåpelig syns nå jeg. Jeg har også opplevd det selv. Gamle venninner av meg har også tatt kontakt fordi de har hørt at jeg er gravid. Og de er jeg ikke venner med i det hele tatt lengre. Hun ene begynte å snakke til meg om dette over facebook, og jeg fikk intrykk av at det bare var for å få med seg "sladder". (jeg er jo tross alt "bare" 20 år og blirr gravid) Hun andre som tok kontakt med meg har til og med invitert seg selv på barselbesøk. Herre gud, syns alle sier de skal komme å se babyen. Vi kommer jo ikke til å få fred vi! hehe..
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Jaaa! Skriver under her. Plutselig er mange veldig overhyggelige og skal til og med ta meg på magen! Hva er det med det da? Føler meg som allemannseige som gravid, og jeg liker det ikke. Jeg har begynnt å unngå "halvkjente" jeg møter på butikken ol fordi jeg synes faktisk det er på grensa til å være frekk. De mener sikkert ikke noe vondt med det, men dersom man knapt nok sier hei til vanlig blir det ganske ubehagelig når man plutselig er såå gode venner.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 hehe..må bare fortelle at en jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen og ikke har sett noe særlig av siden, ble pappa for en liten stund siden. Møtte han med vogna i byen der han stod og trippet og ventet på at kona skulle komme ut av butikken. Han så meg og ropte meg bort. Han vet at jeg har en datter og så at jeg var gravid igjen. Da begynte han plutselig å spørre om amming og hvor ofte jeg pleide å være oppe på natta og andre litt intime ting..hehe. Utrolig hvor "close" man kan bli fordi man plutselig har litt samme interesser.. Synes det var utrolig rart å snakke med en bekjent mann om amming..hehe.
SagflisiHåret Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har ikke ovpplevd at gamle bekjente oppfører seg slik som dere beskriver. Men det er plutselig mange fremmede som begynner å snakke med meg, spør om det er lenge igjen, om det er den første osv. Det har skjedd i lyskrysset, på posten, i butikken og mange andre steder. Føler at jeg plutselig er blitt litt allemannseie, men det er bare hyggelig:) Kanskje det også skyldes at det nærmer seg jula?
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 hear hear. jeg blir til og med stoppet av helt ukjente på senteret som sier jeg ser du skal ha barn. har du termin nå? Ja jeg vet jet er stor men ar tross alt to inni der. er så lei av å høre hvor enorm jeg er. Jeg vet best selv at dette ikke er behagelig!! men har likevel noen uker igjen. Når det gjelder besøk å barsel er det mange som synes det er litt ok med besøksforbudet som har vært og fortsatt er. for det er utrolig mange kjente og bekjente som så gjerne vil se det nyfødte nurket. så det kan dere jo si at dere tror det er besøksforbud om noen inviterer seg selv. Da min søster fikk nr 2 var hun noen dager på barsel og fikk alt for mye besøk, en dag ble ungen så sliten at han kastet opp etter at besøket hadde gått. Det eneste jeg synes er vanskelig med besøksforbudet er at søsken, besteforeldre og tante ikke kan komme, og jeg blir nok litt lenger pga av tvillingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå