Gå til innhold

Skjer'a? Mislykkede serinakaker :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde serinakaker i går, prøvde i allefall... Jeg lager serinakaker hver eneste jul og har gjort det i mange år, hvert år blir kakene helt perfekte. Men i år, totalt miss.. og ikke bare en gang, men to!

Lagde først en deig, lot den stå noen timer i kjøleskap som man skal og bakte ut masse kaker, stekte de på riktig temperatur og tid men de ble totalt mislykka, de fløt totalt ut og ble helt flate? Beste jeg kan sammenligne med er at de så ut som havreflarn... Ok tenkte jeg, har sikkert glemt noe eller målt feil og lagde ny deig, slavisk etter oppskriften jeg alltid bruker... Så hva skjer? Jo, det samme skjer igjen, kakene fløt totalt ut, igjen.

Ungene synes mammas miss-kaker ble gode da og vi har døpt dem serina-kjeks.. Så nå har vi en kakeboks full med serina-kjeks.

Men hva søren skjedde? Har aldri opplevd maken jeg, har noen andre opplevd dette og funnet ut hvorfor?

Bakedagen i går var helt rar... Først dette med serinakakene.. Så prøver jeg å lage kransekakestenger hver jul, og hver jul flyter de ut for meg og blir seende helt rare ut. Men i går ble kransekakestengene mine helt perfekte.

Lurer på om dagen i går var en sånn "snu alt opp-ned dag jeg altså". I gamle dager hadde man jo dager man måtte gjøre eller ungå å gjøre ting på.

Kan jo bli spennende å se hva jeg klarer å få ut av krumkakene som skal lages i dag.

Virker som at alt jeg baker går skeis i år altså, ikke engang risbollene ble som de bruker, de ble gode og alt sånt men ikke som de bruker bli..

Tror jeg skal prise meg lykkelig for at jeg har kjøpt smulteringer i år jeg. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...