Gå til innhold

Oversette penger fra en dnb konto til en annen dnb konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi satte over penger til meg for litt siden.. hvor lang tid tar det før pengene har kommet inn da? Trodde det gikk relativt fort siden vi har samme bank? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det trodde jeg gikk på dagen....

Skrevet

på dagen? Trodde det gikk omtrent på timen jeg??

Skrevet

Det tar enten noen timer eller 1 dag.. spørs når på dagen pengene ble overført

Skrevet

Hvis begge har konto i dnb (eller samme bank sån generelt) så skal det være overført når man har bekreftet overførselen.

Skrevet

Dette er vel kun hvis man overfører fra sin egen konto til en av sine andre kontoer.. Ikke når man betaler en regning (og mottakeren har dnb?).

Skrevet

Jeg overførte akkurat penger fra min dnb -konto til mannens, og fra jeg rakk å logge av min nettbank og inn på hans så stod pengene der. Så overførte jeg de tilbake igjen og når jeg logget inn meg igjen så var pengene tilbake. Så i dnb går det med en gang. Kanskje søsteren din ikke ha dnb?

Skrevet

Det heter seg vel at om overføringen er lagt før klokka 12 så skal pengene være på mottakers konto i løpet av dagen. Når man overfører mellom egne konti er pengene på plass med en gang, men når pengene skal overføres fra din søsters konto til din vil det nok ta litt lengre tid, men pengene skal være på din konto i løpet av i dag.

Tror kanksje "trafikken" på banktransaksjoner om dagen kan gjøre at det tar litt lengre tid og.

Skrevet

Nei, så lenge man har samme bank så skal overførselen skje i det man bekrefter den. Pga det er en og samme bank kan overførselen godkjennes i ettertid, mens hvis man skal betale til en annen bank, så må den godkjennes. Da er den som regel inne samme dag hvis man innbetaler beløpet før 12. Hvis man betaler regninger så tar det to til fem dager, da de fleste firma ikke får bekreftet kidnummer før etter to dager.

Skrevet

Til 09:34:

Men har du og din mann disposisjonsrett på hverandres kontoer? Har dere det så går det så raskt som du sier.

Eller har dere kanskje ikke det?

Skrevet

jo, søsteren min har dnb hun også. Og hun førte over for ca en time siden tenker jeg... håper virkelig ikke det tar hele dagen :)

Skrevet

Hentet fra dnb nor:

Følgende regel gjelder for oppdrag via nettbanken:

- Siste frist for innlevering dersom oppdrag skal behandles og renteberegnes samme deg er kl. 12.00*

Oppdragets servicegaranti (overføringstid fra oppdragsdato til godskrift mottakers bank): beløpet vil bli godskrevet i løpet av samme dag eller senest neste virkedag**

Så hvis det er flere dager siden overførselen så bør du ringe banken, for de har en servicegaranti som sier at beløpet skal være godskrevet på din konto senest dagen etter betalingen fant sted.

Skrevet

Om hun har den "nye" innstillingen på nettbanken sin, der alle overføringer blir behandlet umiddelbart så kommer pengene på din konto i løpet av 1 min når hun har fullført overføringen, men om hun har den "gamle" innstillingen, der hvor overføringer blir lagt i forfallsliste osv. da tar det fort 1 dag..

Skrevet

Nei, vi har ingen disposisjonsrett på hverandres konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...