Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Slet med depresjon i 11 år. Begynte å ta solarium en gang i uka siden sommer, og nå kjenner jeg nesten ikke til depresjonen i det heletatt!!! Det er nå den pleier å være verst for meg, tidsmessig Prøv!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Skal prøves, sliter veldig om dagene. Takk for tipset!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Jeg tviler ikke på at det har hjulpet for deg HI, men dette har man ikke klart å dokumentere i eksperimenter. Det finnes dog en annen type lys som er beregnet til å sitte foran en halvtime hver morgen (hjelper særlig mot såkalte vinterdepresjoner). Disse har dokumentert virkning mot (vinter) depresjon, men gir ikke brunfarge :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 jeg har sånn lys jeg sitter foran en halvtime hver dag å det hjelper:)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Nei, sant. Det er ikke dokumentert, men man må prøve da ) Er verdt et forsøk. Nå er jeg både brun og fin, og er "frisk" i hodet ) PS: Wear sunscreen
Månefeen ♥ Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Jeg tar i perioder regelmessig sol, helst om vinteren. Noen år siden jeg har gjort det sist, men nå har jeg begynt igjen. Er mor til en jente på 6mnd og får aldri tid til å stelle med meg selv. Sol en gang i uken nå gjør underverker for selvfølelsen! Jeg har blitt ganske slank etter fødselen, ligger en del under vekten før jeg ble gravid. Men det er ikke før NÅ at jeg virkelig ser det/meg selv. Jeg var nesten på vei til å bli deprimert nå, men tok et tak i meg selv! Bekrefter det du sier, sol er veldig godt for sjela
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Samme erfaring som jeg har. Plaget med det som heter vinterdepresjon. Trett, sliten og energiløs. Vil bare sove, egentlig. Og det hjelper å ta litt sol i den mørkeste tiden. Det gir energi:) Jeg tar ikke hele tiden, men når jeg kjenner det trengs, så tar jeg noen soltimer i uka. Vanligvis bare 1-2 timer i uka, og over kortere tidsrom enn hele året. Et par måneder i slengen når jeg kjenner behovet. Som nå rundt juletider og ut i februar. Det holder:)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Så bra!! Det er jo gull at det finnes terapi som i tillegg er deilig og gir en god brunfarge )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå