tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Hei! Sitter her og er trist etter atter en diskusjon om flere barn, vi har to jenter på 7 og 3 år og det er supert, men saken er det at jeg virkelig, virkelig kunne ha tenkt meg et barn til. Men av en eller annen grunn vil han ikke, begrunner det med at det er nokk med to barn. Skal jeg bare gi meg på det da eller skal jeg fortsette å spørre å mase å lage unødvendige diskusjoner? Skulle så veldig gjærne hatt et familiemedlem til. Kommer selv fra en stor familie og setter så stor pris på å ha alle søskenene mine både i oppveksten og nå! Vimsete og surrete innlegg, men håper noen kan gi meg noen gode råd!!!
maria isabell Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 det er sårt å ikke få alle de barna en ønsker seg:) selv om en skal være hoppende sprettende glad for to gull:) eg sa til min mann at eg ville ha minst 5 barn:) helst 7 eller mere...da føler han at han slipper lett unna med 3-4:) fra spøk til alvor:) kanskje mannen din trenger litt mere tid på seg? kanskje viss han ser hvor mye det betyr for deg at han går med på det? han er jo helt sikkert kjempe glad i de to barna dere har og da blir han nok kjempe glad i nr 3 også la ideen synke inn og be han om å tenke litt på det:)
tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2009 Håper at han en eller annen gang forstår hvor mye det betyr, men er ikke så sikker. Han håper nokk at jeg skal "glemme" det og la det bli med to! Men jeg har å som deg ønsket med en 4-6 barn, men er fonøyd om jeg nå får "bare" 3. Var en kamp å få nr 2 og, men da var det bare diskusjoner om når det skulle bli, han mener at vi skal ha lang aldersforskjell, noe det ble, nesten 5 år. Mens jeg mener at de bør være så tett at de får litt glede av hverandre. 3 år mellom er greit, men ikke 5-7 år.... Men, men.... ikke så greit! Han er en super far og ordner og tar barna med seg over alt, så kanskje han er redd for at det blir for mye å dra med seg 3 barn?? Men så tror jeg også han ikke liker når jeg er gravid, for da blir jeg i dårlig form og det blir mye mer å gjøre for han, men det er jo bare 9 mnd. Men det kommer til å være et savn for resten av livet hvis vi ikke får flere barn, føler ikke at det er rett at han bare kan legge ned veto slik! men så må man jo være to om det.
vårsolmamma Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 vi vel også enige om to, men så fikk jeg så lyst på en til Jeg sleit med mageproblem og følte d var hormonspiralen som gjorde det, så jeg tok den ut. Så sa jeg at nå fikk an passe på at det ikke ble fler...hi hi.. Ble gravid etter en mnd! Og da sa han at han syns det var kjekt med en til,- at d manglet liksom en. Vi er begge en av tre søsken. Det som skjer d er ment å skje
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Her ville mannen også bare ha 2 barn, og nå venter vi nr 4.... Han ville gå med på ett barn nr 3, men da var det stopp.. Da vi fant ut at jeg var gravid igjen i 2007 ble det ett sjokk for oss begge, men fikk SA rundt uke 12... Nå er jeg altså gravid i uke 29+3, og vi begge gleder oss til nr 4... Han sjokkerte meg med å glede seg til å være med på både ordinær UL & 3D ul... trille på tom barnevogn i stuen, lete etter navn til den lille jenta i magen osv... Nå sier han " jaja ett barn til eller fra, hva gjør vel det?" Min mann som ville stoppe på to barn, sjokkerer meg hele tiden på positiv måte.... Men nå er det slutt, for nå blir det sterelisering her i huset... Gjør meg ingenting, for jeg er superfornøyd med de 4 jeg får :-) De jeg har fra før er jente født jan-00, gutt født mai-03 & jente født mars-06... Har nå termin mars-10...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Glemte og skrive at jeg selv har 2 søsken, mens min mann er enebarn.. Allerede etter 1 time etter at eldstejenta kom til verden sa min mann; " Celina skal få seg søsken".. Etter at min svigermor døde aug-99 av kreft, så har han bare sin far igjen.. Kan være det som har spilt inn at mange barn er bedre enn at de skal vokse opp som enebarn eller ha bare 1 søsken... Hvem vet...
Ronja&Odin Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 finn deg en annen mann? neida:p er nok ikke så mye gode råd fra meg... jeg vil ha bare to selv jeg:p og der er både jeg og gubben enige:) heldigvis... men det er vel bare og håpe på et uhell, og at han tar det uhellet pent kansje?
snurretassa Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Jeg synes du skal respektere det. Hos oss ville mannen bare ha ett barn, han er selv en av fire brødre... Merkelig, men sant. Vi venter nå nr to, men det er etter myyye press og nesten trusler. Utrolig vanskelig prosess, jeg følte meg rimelig bitchy underveis. Nå gleder han seg, heldigvis... Det er utrolig lett å tenke at våre følelser er "sterkest", men kanskje det ikke er slik...? Har alltid ønsket meg tre barn, har selv en bror. Men jeg tviler på at det blir flere, det kommer i tilfelle til å føles som en bonus! Ønsker deg lykke til uansett hva som skjer (eller ikke), bare prøv å ikke bli for opphengt i saken.
Elsker jenta mi<3 Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Jeg synes det blir helt feil å skal "presse" far til fler barn enn han vil, uansett grunn.... Tenk hvis det var dere som ikke ville, men han hadde lyst på fler. Er ikke noe koseli å bli presset til noe så stort hvis man ikke vil, enten det er det første eller fjerde. Det følger mye ansvar med et barn til både for mor og far. Nei på dette området mener jeg at man må være enige. Kjenner ei dame som fikk en attpå klatt fordi den nye mannen hennes ville så kjært ha et barn, hun gikk med på dette, men da var det hans oppgave å oppdra datteren. Klart hun er glad i datteren osv, men hun merker nok at hun er mest ønsket av far enn mor....siden mor ofte "lever livet" uten henne.
maria isabell Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 en kan ikke presse mannen, men kan mannen nekte damen å få flere barn? begge deler blir vondt og feil.... en må komme til enighet på et vis...spør hvorfor mannen ikke ønsker flere og jobb ut ifra svaret kanskje? det må da være en måte der begge kan blir fornøyd? møtes på halveien? ønsker du 4-6 barn og han to så bør han gå med på tre! håper dere blir enige:)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 23. desember 2009 #11 Skrevet 23. desember 2009 Synes at så lenge ikke argumentene er veldig gode (dårlig økonomi osv) så er det en diskuteringssak! Menn har lett for å henge seg opp i sine egne meninger, de står så fast på noe at de glemmer å tenke seg om etterhvert. De vet bare at de mener "nei". Ta det opp igjen for diskusjon flere ganger, han kan ikke nekte deg dette. Men du kan heller ikke tvinge han. Kinkig situasjon!
Møøø Skrevet 24. desember 2009 #12 Skrevet 24. desember 2009 Hei Tjohoy!! Omtrent så jeg kunne skrevet dette innlegget selv... Har 2 prinsesser på 5,5 og 3 år. Mannen ville i utgangspunktet bare ha 1 barn og mener at jeg bør være fornøyd med 2. Jeg har 3 søsken selv og ser hvor fint vi har det nå i dag med våre familier. Du kan få masse vis av venner, men familie er familie ;o) Jeg ønsker meg også veldig en liten en til. Var hos legen i beg av desember og fjernet spiralen. Så nå må han hoppe av i svingen om det ikke skal få følger... Jeg satte meg ned og skrev et langt brev til min kjære, der jeg argumenterte for og imot å få en til. Han sier nå i etterkant at han hadde bestemt seg for at han ikke ville ha flere, men at jeg nå har fått han til å tenke seg om. Var det jeg ba han om også, ikke noe ultimatum og ingen datofrist, bare at han ville tenke NØYE gjennom før han bestemmer seg. (kan godt sende deg en kopi av brevet på personlig melding om du vil?) Synes det var greit å skrive brev jeg, for han begynte å bli lei all masinga mi... hehe... Og så fort jeg tok opp temaet var alle pigger ute for å forsvare seg... Så nå blir det spennende å se om jeg får meg noe til jul... haha... Eller om det blir jul i svingen ;o) Ønsker deg og prinsessene en GOD JUL! Så får vi begge håpe på en spire i 2010...
vero:o) Skrevet 24. desember 2009 #13 Skrevet 24. desember 2009 ja men jeg vetom mange som bare vill ha babyer heletiden...og da lurer jeg virkelig på hvordan folk har råd til det?? jeg venter nr 2 jeg tenker off det blir dyrt med barnehagen osv....åssa er det de som har 3 ganske tette i barnehagealder...og mor jobber bare avogtil osv....åssen får de det til å gå fint? mannen jobbergjerne på sjøen ,men fårda ikke mere en to vanlige lønninger for det...hm.....undrer....
maria isabell Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 det går helt fint:) venter 3 tette, eg er hjemme mamma og har alle gullene hjemme, kontantstøtta er fantastisk:) akkurat nå har eg dobbel ks.... forsvinner den er det krise....mannen jobber litt ekstra og eg er innkjøpsannsvarlig, kutter ned der en kan kutte ned og sparer det vi kan:) min "lønn" nå ks 6600 barnetrygd 2000 spart bh utgifter 5000 = 13600 kr... hadde kanskje hatt et par tusen ekstra viss eg var i jobb, har faktisk mere nå viss en rekner sammen alt enn eg hadde i gamle jobben.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå