JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 heia. Vi venter nr 3 og nytt denne gangen er at mannen min er begynt å jobbe til sjøss. Han har nå søkt om 2 uker fri i forbindelse med fødseln. hva kan han forvente seg?? Noen som har erfaring på området?? har deres menn fått fri med lønn??
Tnica Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Som du sikkert vet så har han rett på 14 dagers fri ifm med fødsel, men ikke krav på lønn. Min mann får likevel lønnen dekket i denne perioden heldigvis:)
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2009 hei og takk! ja jeg vet at de ikke har krav på det - jeg tenkte litt mer på hva dere andre har opplevd - får de fleste det, eller er det slik at mange ikke får....
mammasnart90 Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Pappan her fikk beskjed om at han ikke hadde rett på noe fri, med eller uten lønn, ved fødselen. Mamman (full i gravidhormoner), printa ut lover, gjorde seg sinna og fortalte arbeidsgivern at det der kunne han bare glemme. Så nå får han fri (HURRA!) men uten lønn
ღMaritpusenღ Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Det er vel vanskelig å si hva han kan forvente seg, er vel opp til hver enkelt arbeidsgiver om hvorvidt de betaler lønn i denne perioden såvidt jeg har forstått. Har et vennepar som ble foreldre for et halvår siden - vet at mannen der IKKE fikk fri med lønn. Vi venter anytime nå, og pappaen her får fri MED lønn. Så begge deler er vel vanlig?
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Bikubesong: godt jobba!! ) Ja far har krav på ri,heldivis. å vis arbeidsgiver er snill får han lønn.. Min mann jobber i kommunen å får fri med lønn. Heldivis, ellers så spørs det vel om vi hadde hatt rå til at han skulle vært hjemme i to uker :S
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Henger meg på her... har en mann som jobber som kaptein på supplybåt og er borte opptil 4 uker av gangen... Det med pappa perm er jeg usikker på om de har rett når de jobber til sjøs, de har ikke mye av de samme rettighetene som en som jobber på land gitt :-(
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Hei, forrige gang jobbet sambo i fotobutikk og var en av 2 ansatta, så gikk tilbake til jobb igjen etter 3 dager med meg og baby på Ullevål hotell. Nå jobber han som eneste ansatte som gjør det han gjør, og i april-tider er han dessverre uunnværlig på jobb, derfor blir det nok fri den tiden jeg føder, og kanskje dagen etter- så tilbake på jobb. Det går seg nok til- det er jo alltids hele ettermiddagen pluss helgene man får sammen;D
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2009 heia Var det jeg var redd for... Min mann jobber som din, bare som styrmann å supply då. Vi får vente i spenning på svar.... TAkk
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Min Jobber for DOF på Skandi Olympia... hvor jobber din??
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. desember 2009 i sartor shipping. ja hadde han jobbet på land,så hadde jo ettermiddagene vært fine. men å reise ut å være vekke 4 uker få dager etter fødsel er kipt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå