Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Skifte, pusse tenner, vaske ansikt? Bade? Flere/ andre ting? Hvilke faste ting gjør dere før leggetid?
PAVEEL Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Ha på bleie for de som bruker det, pusse tenner, så følge barna til sengs, synge el fortelle noe fint om dagen. Så natta:)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Vi bruker kveldsstellet til å tulle og kose ) "jeg vil kose deg mamma" sier sønnen min alltid ) Så synger vi en del. Snakker en del om hverdagen men jeg får av han klærne. Ofte blir det en dusj da han blir ganske skitten/svett i bhg. Noen kvelder dusjen jeg også samtidig, så da får han vaske/skylle håret mitt, det syns han er veldig gøy! Så er det tannpuss. Vi bruker laaaang tid på kveldsstellet... Etter det pleier han å sitte på fanget mitt i stua og roe seg ned før han legger seg. Syns vi har fine og rolige kvelder. Føler at han roer seg helt før han legger seg. Sovner da også ganske så fort. Jeg bare elsker den tiden etter en stressende dag.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Vi bader, masserer, tar på ny bleie og pysj, så blir det grøt og melk, går vi innpå soverommet å legger mini i senga. (h*n er 4 mnd) Noen ganger sovner h*n selv oppi senga, andre ganger må vi synge, prate, bysse litt før det blir natta
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Selve kveldsstellet er ikke så omfattende, men hele kveldsrutinen begynner med Drømmehagen for minstemann (så går det an å få litt kveldsgrøt i en supertrøtt guttekropp). Så Barne-TV for eldste og melk til yngste. Bade gjør vi annenhver dag, så da er det opp og bade yngste mens eldste ser ferdig Barne-TV. Når eldste kommer opp hopper hun i badekaret med broremann og så plasker de sammen en stund før han kommer seg i pysjen og hun får mer vann i karet. Smøre, bleie, pysj, tannpuss og rett i seng, muss på kinnet, "natta", trekke opp spilledåse og ut. Eldste bruker lang tid i karet, deretter uhorvelige mengder sommel før pysj er på, tenner er pusset og hår gredd. Deretter lese 1 bok, synge 3 sanger (for tiden julesanger), litt pjusk på kinnet mens vi synger og så er det "natta". Er det ikke bading er selve stellet bestående av vask av ansikt, hender og skritt, ny bleie til yngste og ny truse til eldste (så slipper jeg å vaske begge på likt om morgenen mens broremann er "all over the place").
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Kattevask skifte til pysj flaske med melk tannpuss opp i senga synge, stryke og kose
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 kveldsmat, bad/dusj,tann puss, flux, smøre hele kroppen med apo base/a creme(han har litt tørr vinter hud), ta på pysj, "dette" med pappa, (pappa løfter han opp og "slipper" han ned i sengen vår så han føler han flyr...kjempe stas og mååååå gjøres hver dag..hehe) ligge i sengen til mamma og pappa og lese bok, gå inn på eget rom og synge natta sang også nattinatt...han er snart 3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Kveldsmat Vaske hender og ansikt Pusse tenner Ny bleie og pysj Ligge i senga, mens mamma leser bok og synger Kose med mamma og fortelle hvordan dagen har vert og hva vi skal i morgen Nattasuss og kos Og så er det natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå