Gå til innhold

Hva innebefatter kveldsstellet for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifte, pusse tenner, vaske ansikt? Bade? Flere/ andre ting? Hvilke faste ting gjør dere før leggetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha på bleie for de som bruker det, pusse tenner, så følge barna til sengs, synge el fortelle noe fint om dagen. Så natta:)

Skrevet

Vi bruker kveldsstellet til å tulle og kose :o) "jeg vil kose deg mamma" sier sønnen min alltid :o) Så synger vi en del. Snakker en del om hverdagen men jeg får av han klærne.

Ofte blir det en dusj da han blir ganske skitten/svett i bhg.

Noen kvelder dusjen jeg også samtidig, så da får han vaske/skylle håret mitt, det syns han er veldig gøy!

Så er det tannpuss.

Vi bruker laaaang tid på kveldsstellet...

Etter det pleier han å sitte på fanget mitt i stua og roe seg ned før han legger seg.

Syns vi har fine og rolige kvelder. Føler at han roer seg helt før han legger seg. Sovner da også ganske så fort. Jeg bare elsker den tiden etter en stressende dag.

Skrevet

Vi bader, masserer, tar på ny bleie og pysj, så blir det grøt og melk, går vi innpå soverommet å legger mini i senga. (h*n er 4 mnd) Noen ganger sovner h*n selv oppi senga, andre ganger må vi synge, prate, bysse litt før det blir natta :)

Skrevet

Selve kveldsstellet er ikke så omfattende, men hele kveldsrutinen begynner med Drømmehagen for minstemann (så går det an å få litt kveldsgrøt i en supertrøtt guttekropp). Så Barne-TV for eldste og melk til yngste. Bade gjør vi annenhver dag, så da er det opp og bade yngste mens eldste ser ferdig Barne-TV. Når eldste kommer opp hopper hun i badekaret med broremann og så plasker de sammen en stund før han kommer seg i pysjen og hun får mer vann i karet. Smøre, bleie, pysj, tannpuss og rett i seng, muss på kinnet, "natta", trekke opp spilledåse og ut. Eldste bruker lang tid i karet, deretter uhorvelige mengder sommel før pysj er på, tenner er pusset og hår gredd. Deretter lese 1 bok, synge 3 sanger (for tiden julesanger), litt pjusk på kinnet mens vi synger og så er det "natta". Er det ikke bading er selve stellet bestående av vask av ansikt, hender og skritt, ny bleie til yngste og ny truse til eldste (så slipper jeg å vaske begge på likt om morgenen mens broremann er "all over the place").

Skrevet

Kattevask

skifte til pysj

flaske med melk

tannpuss

opp i senga

synge, stryke og kose

Skrevet

kveldsmat, bad/dusj,tann puss, flux, smøre hele kroppen med apo base/a creme(han har litt tørr vinter hud), ta på pysj, "dette" med pappa, (pappa løfter han opp og "slipper" han ned i sengen vår så han føler han flyr...kjempe stas og mååååå gjøres hver dag..hehe) ligge i sengen til mamma og pappa og lese bok, gå inn på eget rom og synge natta sang også nattinatt...han er snart 3

Skrevet

Kveldsmat

Vaske hender og ansikt

Pusse tenner

Ny bleie og pysj

Ligge i senga, mens mamma leser bok og synger

Kose med mamma og fortelle hvordan dagen har vert og hva vi skal i morgen

Nattasuss og kos

Og så er det natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...