flower power Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Vært hos legen idag pga følt meg svimmel og uvel de siste ukene, og tenkte at en sjekk var på sin plass. Blodtrykket mitt var 170/100, er dette veldig mye? Legen bestilte time på poliklinikken på sykehuset i morgen til meg, han mistenkte svangerskapsforgiftning da jeg i tillegg har hatt flimring foran øynene og fått mer vann i kroppen. Tok blod og urinprøve og det var ikke noe bekymringsverdig der, foruten litt mer protein i urinen men han mente det ikke var mye... Og en annen ting.. Babyens fosterlyd pleier og være på 140-146( regner med at der det står Fl./min på helsekortet står for forsterlyd??) men idag slo det 120/min!! Så ikke dette før jeg hjem at det var så forskjell, og må innrømme at jeg bekymrer meg her jeg sitter.. Vanlig at fosterlyden varierer såpass?? Eller er jeg bare hønemor? Er foresten 30+6 idag. Er 2.gangs og ingen komplikasoner under forrige svangerskap for snart 8år siden.. En annen ting, er konstant varm i kinna og generelt! ikke feber, bare varm! Vanlig dette også eller? Glemte å spør legen om detta..
Diddels Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Tror ikke du burde spørre i et forum som dette om slike alvorlige spørsmål. Du skulle spurt legen din om dette mens du var der! trøst deg med at dere finner ut av alt i morgen! Vanlig blodtrykk for en normalvektig og frisk, er ca 120/80. Regn med at det stiger normalt med alderen. Legg til ti pr tiår sånn ca, så for en person på 50 år kan blodtrykket være 150/80 uten at betyr at personen er syk. Men nå regner jeg med at du ikke er femti, og 170 ER mye, men det kan det være mange grunner til.
flower power Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2009 Han kom ikke med mer info enn det jeg har nei, derfor jeg lurte på om andre hadde vært bort i lignende.. Han ville vel ikke gi unødig bekymring. Ja, det blir godt og få svar imorgen, men det som bekymret meg mest var at fosterlyden var 120 når den pleier og ligge på 140. Er 24 og frisk og rask og lever forholdsvis sundt
MammantM Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Det med fosterlyden tror jeg ikke at du trenger å bekymre deg noe for iallefall. Dette kan variere noe veldig. Da jeg lå på registrering hoppet den fra 170 til 112 og samboeren min fikk fullstendig panikk. Jordmor måtte bare le av han for det var visst ikke noe farlig i det hele tatt. Har bare med hva barnet holder på med der inne i magen vår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå