Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Synes mange bruker så vannvittig mye penger på julegaver..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 100 % enig. I dag snakket jeg med en som sa at hun ikke skulle bruke så mye, kun 50o kr pr pers. Da måtte jeg si at det synes jeg faktisk er ganske mye!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Ser ut som det er mange som bruker 500 per person (og mer også), synes det er mye jeg! Vi har 20 stk å kjøpe til, skal vi bruke 500 per person ender vi opp med 10.000 kr på julegaver! Ellers takk.. får jo et spisebord eller en ny sofa for samme beløpet:)
maria isabell Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 eg syntes at det burde være en grense på hvor mye en brukte...det er så fælt når barna kommer på skulen over jul og prater om julegavene og det er så store forskjeller... dessuten er det få som har råd til det og blir sittende med kreditt kort rekninger til neste jul... og det er fælt å velte seg i gaver når det finnes barn i denne verden som ikke har nok mat en gang... en burde være flinkere å gi gaver med mening...kyllinger,gjeiter osv....
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har kjøpt litt ekstra til sønnen min i fjor og i år. Jeg har gjort det fordi faren hans, og familien på den andre siden plutselig bare sluttet å ha kontakt med oss.. Ikke det at jeg skal lære sønnen min at gaver betyr alt. Men vi har liten familie, så jeg kjøper nok litt ekstra for å kompensere for at de andre ikke er her for han lengere.. Der kommer det jo hverken bursdags- eller julehilsner. Ikke et kort eller mld. engang. Det syns jeg er litt trist. Derfor liker jeg å kunne kjøpe det jeg vil til han den ene gangen i året. Da har jeg ofte litt ekstra penger og bruke på han også.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Har man penger nok, så synes jeg folk skal få kjøpe så dyre gaver de bare vil! Er det slik at folk utsetter regninger, låner penger osv for å kjøpe dyre julegaver, og ikke kommer ajour før skattepengene kommer i juni, stiller saken seg litt anderledes! Men, ser ingen problemer med at folk som har penger nok, kjøper dyre gaver!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Dette er vel helt opp til hver enkelt familie? Vi har begrenset oss veldig til andre enn de nærmeste, men kjøper akkurat det vi har lyst å kjøpe til barna og hverandre. Havner på ca 10000 totalt, men det går faktisk helt fint, og da må det vel være ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå