Gå til innhold

Dere som er alenemødre, og har døtre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av det koselig innlegget til (S)tinkerbelle<3, men kom til å tenke på noe.

Har alltid ønsket meg en datter, og jeg gleder meg til datteren min blir såpass stor at jeg kan finne på ting med henne og hun er mentalt tilstede, ikke bare en baby med instinkter og behov, men sånn 3-4-5 år. Uansett, jeg har inntrykk av at mødre som er alene med sine døtre ofte har et helt spesielt forhold? Misssforstå meg rett, jeg tror nok man kan ha det like fint som alenemødre til sønner, men hadde det blitt det samme?

Har akkurat funnet tilbake til barnefar, men hadde en periode jeg tvilte på det meste, og så for meg selv som alenemor en periode. Så har gjort meg opp litt tanker rundt det.

Og all respekt til dere; alenemødre! Dere er så flinke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke så langt unna sannheten i mange tilfeller dette.

Mitt inntrykk er at gutter ofte ikke gjør seg så avhengig av sin mor\far som kanskje jentene gjør.

Jeg er oppvokst med min mor og min søster. Vi hadde et usedvanlig nært bånd. Når hun døde følte jeg at jeg nærmest skulle miste fotfeste. Så dersom jeg kunne valgt i dag, så hadde jeg nok ikke gjort meg så avhengig av en person.. Vi så hverandre nærmest daglig, snakket i tlf ihvertfall et par ganger om dagen, og sendte meldinger når vi var på jobb etc.

Skrevet

Snuppa mi er bare snart 14 mnder da, men jeg tror ikke jeg kommer til å få et tettere bånd til henne enn med de 2 gutta jeg har:)

Blir jo sikkert litt på forskjellig måter da kanskje det kan jeg være enig i:)

Klem fra alenemor til 3 gull:D

Skrevet

Jeg er alenemor til en liten jente på 4 år=)

Jeg vet ikke om vi har et mer spesielt forhold enn andre, men jeg tar jo på meg både mamma og pappaoppgaver;-) Må være både den strenge og den lekne.

Vi har det utrolig flott sammen og gjør mye moro sammen. Jeg synes såklart at vi har et spesielt nært forhodl siden pappaen ikke har noe med oss å gjøre i det hele tatt.

Ville ikke byttet med noen i hele verden=)

Skrevet

samme sier jeg, jeg er "alenemor på prøve" frem til nyttår, og jeg SKJØNNER ikke åssen jeg hadde klart det på heltid. jeg har utrolig stor respekt for aleneforeldre - de gjør verdens vanskeligste jobb! bra den gir så mye tilbake :-)

Skrevet

Synes det virker så koselig å bare være to også, mamma og datter. Dere har helt sikkert et fantastisk forhold, og hun er heldig som har en så flink mamma som fungerer som både mamma og pappa :-)

Ikke at jeg ville byttet mot den deeilige kjæresten min som ligger og sover ved siden av meg heller... *Kyssepå*.

Skrevet

Helt enig med deg, Abra, de fortjener å få alle gledene for seg selv :-)

Skrevet

Stemmer nok ganske så godt dette, hvertfall blandt de jeg kjenner.

Jeg er alene med datteren min på snart 5 år og vi har ett veldig nært forhold:-)

Hun er annenhver helg hos pappaen, som hun også har ett godt forhold til, men jeg tror det blir enda nærere når man bor så tett oppi hverandre nesten hver dag.

Min mor var alene med meg også og per i dag har vi ett veldig nært forhold, på godt og vondt. Vi kan krangle som bare det og være svært uenige til tider.

Hun er veldig tilstede i livet mitt, noe som (oftest) er svært positivt men som til tider oppleves "irriterende". T

il syvende og sist, selv om jeg har masse familie og venner rundt meg, så vet jeg at hun er den som stiller opp for meg uansett hva det måtte være og en jeg kan betro meg til.

Så jeg er svært takknemlig for forholdet mitt med min mor, og håper datteren min og meg har ett like godt forhold når hun blir voksen.

Skrevet

Dere får sikkert et fantastisk forhold, mamma'n til turbo, og guuud så skjønn datter du har!!! DE øyna... *smelt*.

Skrevet

Måtte også bare kommentere hvor nydelig datteren til Turbo er, vakker rett og slett!

Skrevet

Tusen takk alle sammen, det var hyggelig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...