Gå til innhold

Digre julemugger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte rope på deg, du var så opptatt at ørene dine ikke fanget opp vanlig snakkestemme.

Ja culo er rompe og det brukes ofte. "-como el culo" (som rompa) er noe som ofte beskriver en dårlig kvalitet. "Han danser som rompa" - da er han ikke akkurat en danseløve nei.

Hvis du er litt mer konkret og utdyper hva du legger i "spenstig" kan jeg absolutt komme med noen eksempler!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

<3 <3 <3 !

(Løv ju-hjerter eller romper med pavehatt? Your choice!)

Hmm, spenstig som i en universal-fornærmelse som jeg kan hvese til teite folk?

Skrevet

Når jeg hveser pleier ikke ordene å inneholde "rompe" men jeg skal forsøke.

Når noen sier noe jeg ikke liker, svarer jeg ofte med "el *** te lo metes por el culo", "den kan du stikke oppi rompa".

Eksempel:

T.F: Julemugger, kan vi ikke se på hotell Cesar i stedet'aaa?

JM: El hotell Cesar te lo metes por el culo!

-

T.F: Sorry at det ikke er noe mere pizza igjen, Muggs, men jeg sparte noen stikkelsbær til deg!

JM: Los stikkelsbær te los metes por el culo!

Gjerne etterfulgt av psykobamsebrøl.

Skrevet

Opp i rompa? I love it. Tror du må drille meg litt på akkurat diksjonen, dog, for jeg har ikke hvest så mye på spansk tidligere. Men jeg innbiller meg at jeg vil kle det skikkelig godt.

Skal du til fylket vårt i jula, forresten?

Skrevet

Nei desverre :,-(

Men jeg SKAL en eller annen gang etter nyttår, da kan godt Josefine og Fridtjof møtes. Bor du på riktig eller gal side forresten? Foreldra mine, og mitt stamhotell, bor på riktig side, ikke langt unna der travhestene flyr rundt i ring.

Skrevet

Jeg er så urutt at jeg ikke vet hva som er riktig og galt engang, innflytter som jeg er. Men jeg bor på den siden hvor toget går, og er villig til å fekte med sverd på at det er akkurat sånn det skal være.

Travhestene vet jeg hvor bor! Den sida av veien, eller over på andre? Jeg var over på andre her om dagen, borte ved ligogreiene og litt nerrover inni der.

Skrevet

Men heeei, el treiga grande resonnerer: Hvis du mener travhestene springer på riktig side, må jeg daske deg med en makrell.

Skrevet

Eh, ja? Hestene traver på riktig side, og den fabrikken som lager sånn bil du kjører er jo rett bak der og.

Visste du at makrell betyr hore på Madagaskar? Det er det eneste ordet jeg kan på gassisk. Hilsen en som kan et ord på nesten alle språk, og jeg er ikke helt sikker på om kilde snakket sant, men tar det for god fisk (fnis).

Foreldra mine bor på samme side av veien som traverne og bilfabrikken. Jeg er jo ikke fra den byen jeg heller, men om du tar bussen fra sentrum og opp dalen og til skogen finner du der hjertet mitt bor.

Skrevet

Oooh, jeg var en periode god på å lære meg fullstendig meningsløse setninger på fremmede språk, og overlevde en hel uke i fjellene i nord-Italia med frasen "jeg er en norsk prinsesse og trenger mere øl". Tror forresten aldri jeg har vært så full så lenge verken før eller siden.

L-ordet på fire bokstaver, inkludert L'en?

Gjest cunning stunts
Skrevet

Patetica el julegrande, er det mulig at du er derfra? Haha, rompa mi ler av deg.

Skrevet

Ikke le'a.

Jeg har julegran, en liten en.

Skrevet

Vete a tomar por culo er det jeg pleier å si til min kjære når jeg ikke er fornøyd med ham - DET tar han som en blodig fornærmelse (hver gang) og hveser (hver gang) det der får du ALDRI lov å si til meg mer.

Så da sier jeg, Vale - eres un capullo y vete a la concha de tu madre :o)

hihihi...... cabron de mierda blir de også veldig fornøyde med... jobbkollegaen min snakket ikke til meg på flere timer han.....

Skrevet

Que te den por culo - er også fin.

Jeg syns jeg ser mannen din hvese?

Jeg leste et sted, var det Dagbladet mon tro? -at det er store forskjeller på hva folk tar som en fornærmelse rundt om i verden. Det ble nevnt flere eksempler på banning og grov fornærmelser.

I Spania er det slik, og da innkluderer jeg nok ikke meg selv, at homo er et forferdelig skjellsord. Når er mann er en drittsekk er han plustelig "forbanna homo". DA er han fæl da. :-O

Og en annen ting som sårer veldig her er dette med at mannen din / kona di er utro mot deg, derfra "cabron". Cabra er som kjent en geit, og en geit har horn, og har du horn betyr det at din partner er utro mot deg.

Det er jo derfor de sier i sangen Macarena at "Macarena tiene un novio que se llama, que se llama de apellido Vitorino" - eller som den engelske versjonen sier "My boyfriend who's name is Vitorino" (skammer meg over at jeg kan disse tekstene altså), Vitorino - okser - horn, dama hans er utro. Men det er jo hele poenget i Macarenasangen også.

Cabron = du er en kjempegeitebukk = ho ho hi hi dama si har seg med andre menn, fniiis. Kombinér den med at du ber mannen din om å gå og få seg noe oppi ræva er nok en fornærmelse og en halv for et ekte mannebein. Hoh! De er flinke med skjellsord, det skal de ha for.

Skrevet

Jepp, og jeg har fått kastet etter meg en kjele med varmt vann (som ikke traff), et cd-stativ og mye annet når jeg har kalt ham disse tingene.

De tåler ingenting vet du... men man har ihvertfall aldri et kjedelig liv med disse macholatinerne... hihihi

Og jepp, hvis du mener jeg burde skjemmes av å digge OBK så burde du virkelig skjemmes over å sitte her og analysere Macarena-tekster... det neste er vel at vi får vite at du var med på det nachspielet hvor chiqui-chiqui sangen ble født.....

Skrevet

Døh, det er stor forskjell på å "digge Åbeka" og å kunne bruddstykker av teksten til en internasjonal landeplage som Macarena. Visse ting er umulig å ikke få med seg.

Når det er sagt, og siden det er jul, skal jeg innrømme at jeg fikk min søster til å brenne en CD for meg til butikken i sommer; den starta med Fairytale, og inneholdt bl.a Macarena, Boooooomba, Chiqui Chiqui.. hva mer? Uansett, det var "sommermix fra helvete" og det var litt kult, spesielt siden russeren HATA det. Og jeg hata ham, så det førte til at jeg elsket musikken.

Skrevet

Der ser du - du har VERRE musikk-smak du enn meg. *skrur opp Bisbals Ave Maria på det høyeste og rocker i vej*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...