Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke åpnet noen slik link enda? Finner den hvertfall ikke....

Har dere begynt å prøve enda? Forrige periode, som for øvrig var min første, prøvde vi bare noen ganger før den antatte EL og et par ganger etterpå. Men det kom jo typisk en tr 2 dg over tiden :( Så nå satte vi igang med en gang jeg var ferdig med tr og tenker vi kjører på hver dag frem til ikm....noen her som tenker at det kan være ufornuftig med tanke på sædkvaliteten? Velger dere ut noen spesielle stillinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt,,,,og er jeg helt alene med IKM uke 2?....

Skrevet

nei, du er ikke alene :)

Har EL i disse tider - vi er i 1. pp

Skrevet

Hei Anne-M :)

Så koselig at vi er flere :) Har du lyst til å fortelle litt om deg selv?

Selv er jeg 28 og vi er nå i vår 2pp. 1pp var vi nok ikke så ivrige som vi burde vært også tror jeg EL'en min kom noe senere enn jeg forventet. Jeg har aldri testet etter EL før, men valgte å begynne med det i dag faktisk. Og som jeg regnet med var det nok litt tidlig for EL enda. Men vi har da holdt det gående i sengehalmen siden jeg var ferdig med siste tr. Så nå kan ingen klandre oss for ikke å forsøke :P

Gleder meg til å følge deg denne perioden frem til IKM :)

Skrevet

Jeg er 26 år.. Sluttet med p piller for snart 6 mnd, og fikk mensen for første gang nå i desember.

Så ventetiden har vært lang, for å vente på at kroppen skulle "fungere" som normalt igjen.. Så det ble en gledelig julegave når kroppen satt i gang :)

Skrevet

Jeg tror jeg og hor hjemme her :) Var på oppfolgning etter min sega ma og er endelig ferdig å kan starte på nytt. Fikk veta att jag har el nu i dagarna. Spennende!

Lycka till!

Gjest BugabooBEE
Skrevet

Er nok her jeg også :)

Sluttet på pillen for noen måneder siden, men har siden tatt angrepille et par ganger så det teller vel ikke helt. Er 25 og håper veldig på en baby til høsten! Har ikke vært her inne før så jeg lurer på hva tr og pp betyr? (lost in translation)

Jeg er ikke helt sikker på denne syklusen min, men skulle hatt EL rundt disse dager.. Men jeg skjønner meg ikke helt på disse eggløsningstestene. Jeg begynte å teste fra dag 11 (da det stod i bruksanvisningen) og rundt julaften var test streken mørkere enn de andre dagene. MEN ikke like mørk eller mørkere enn kontroll streken som det stod det skulle. (har brukt quick respons)

Dagene etter har testen gått tilbake til å være mye svakere igjen.

Jeg aner ikke om jeg har hatt eller ikke hatt EL... er nå på dag 19 og har fortsatt ikke fått noe veldig konkret positiv test...

Så får vel fortsette å teste noen dager til, og så heller bare vente å se om jeg får mensen i januar.

Angående sæd kvalitet sier legene at det beste er å ha sex regelmessig, for da produseres det mer og den er fresh.

Skrevet

Tr=tante rod pp=prove period (sorry, har ikke norskt tastatur idag.)

Tenkte bara nemne en ting, BugabooBee, angrepiller er bra på å klusse med syklusen. De er mye "sterkere" en p-piller. Visst du har tatt ett par sådana er min gissning (er farmaceut bw.) at el tester blir svårtolkade. Vanligt med blodningsrubbninger i senere sykluser. Men detta visste du sikkert.

Skrevet

I og med at jeg nå straks har EL, tilhører jeg denne gruppen da.....?

Skjønner ikke helt alle forkortelser og greier, IKM...hva er det? Men tror det har noe med mensen?

:-)

Skrevet

Hei på dere nye :)

IKM= Ikke kommende mens :) Som vi jo håper at den blir siden vi tross alt er prøvere :)

Ang testing er jeg nå på 3.dag. Forrige syklus var plutselig 29 mot 27 som jeg har liggi på i mange mnd nå. Dermed veit jeg ikke helt nøyaktig når jeg får EL denne mnd. Jeg begynte å teste med CB (Clearblue) den 26des - altså dag 11 i syklus. Pr i dag har jeg ikke fått noen positiv EL-test selv om det i prinsippet bør være 14dg nå til jeg får neste mens (vil ikke ha den men .... ). Hvordan har dere andre opplevd det? Jeg har aldri testet for EL før, så veit egentlig ikke når i syklusen den pleier å komme hos meg. Men det pleier vel å være ganske fast rundt 14dg før?.....

Skrevet

Heisann ReidunWM.

Fra selve eggløsningen og frem til (ikke) forventet mens, så går det som regel 10, 12, 14 dager. Hormonet HCG kan slå ut så tidlig som 4 dager før forventet mens, altså på den 10. dagen etter eggløsning.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kasta alt som heter el-tester. Sjekk el-slimet! Det er ganske karakteristisk. Det er virkelig sliiiim. Og det gjør at spermen klarer å overleve lenger i kroppen, og den leder vei til egget. (Ganske hekftige saker kroppen er i stand til å gjøre!!).

Mitt råd er å ha sex første dagen du oppdager det (har du 28 dgs syklus er det rundt den 14 dagen etter 1.mens osv) og så anenhver dag. Man har vel elslim i opptil 6 dager eller no. På den siste dagen er selve eggløsningen. Og fra den dagen du ikke har elslim kan du begynne nedtellingen:)

Lykke til:)

Gjest BugabooBEE
Skrevet

Takk for oversetting av ord og uttrykk!

har tenkt litt på de angrepillene ellio, men sist måned (uten angrepille) fikk jeg mens på dagen en måned senere, så tenker at ting burde vært i orden :)

Jeg tror ikke jeg skal teste mer, blir jo ganske stressa av de testene også. Så får jeg bare ta ting som det kommer.

Men fy søren så utrolig seint dagene går. Synes det er litt vanskelig med nyttårsaften jeg, hva tenker dere angående nyttårsaften, holder alle seg unna alkohol og sånt ?

Og er det noen som har barn fra før?

Skrevet

Jeg hører nok også til her:) Er 29 år og prøver på nr 3. Hadde en ma i september, da var jeg 12+1 uker på vei. Har vel egentlig vert prøvere siden da, men det gikk 8 uker før jeg fikk tilbake mensen. Så er vel i pp 2 eller 4?

Jeg tror jeg skal ha el ca 02.01. Så nå er jeg veldig spent på om det klaffer denne mnd.

Lykke til til dere alle:)

Skrevet

Hei :)

Hører vel til her jeg og, har ikm 16.januar :) satser på at samboeren rekker å komme hjem til eggløsningen, men ser skummelt ut! Fikk en "nesten" positiv EL-test idag, så regner med at den er positiv imorgen :S Da blir det nesten rekord, med 29-dagers syklus to mnd etter hverandre ;O) pleier å ha veldig varierende lengde på syklusene, derfor vet jeg aldri hvilken skravletråd jeg kan henge med på..

Hvordan ligger dere an med EL da?

Skrevet

Er forresten 25 år, og har prøvd siden mai. Ble gravid når jeg gikk til akupunktur i juni, og mistet i august. Men pga at samboeren er borte annenhver måned, så har vi vel egentlig bare hatt 3-4 prøveperioder siden jeg gikk gravid fra juni til august.

Så denne pp'en tar jeg bidronninggele og wild yam etter EL tenkte jeg, så får vi se hvordan det fungerer ;o) forventer EL 2.januar, så får vi se om det stemmer med EL-testene!

Skrevet

Så bra, Bugaboo Bee ;)

Selv verkar jag ha en merkelig syklus. Fikk alltså veta av legen i måndags (på återbesøket etter mina cytotec kurer..urk) att jag hade el då. Det var ju bra tyckte jeg. Men idag har jag spottat blod hela dagen. Fattar ingenting. Blir ganska less på detta, kanske ska gå i ide som bjørnarna?

Lycka till allihopa!

Gjest høstmamma? :)
Skrevet

Jeg er nok også her :)

Jeg tror jeg hadde EL rundt julaften. Og i de siste dagene har jeg hatt masse stikkinger langt nede i magen, først på ene siden, så andre og så over hele området på en måte. Noen som har opplevd det før?

jeg er forresten 25 år, og har ikke vært gravid før.. Sluttet på pillen for noen måneder siden, og ikke noe hell til nå hvertfall.

Lykke til alle mann - det hadde jo vært veldig spennende om mensen uteble denne gang!

Skrevet

Hei **Venus**

og takk for svar. Når det gjelder det der slimet blir jeg aldri helt klok på det :( Hender en gang i mnd (dvs en dag, kanskje to) at jeg får noe slags utflod eller hva jeg skal kalle det som legger seg i trusa. Dette er litt tyktflytende/seigt, også kan det skje at det kommer noe som er mer flytende og som ikke holder seg sammen en annen dag. Derfor vet jeg ikke hvilken av de typene jeg ev skal tolke som EL-slim.

Denne pp endte vi opp med å ha sex hver dag siden den dagen jeg var ferdig med tr. Vi har kun hatt 2 dg på 2 uker uten sex. Jeg ville bruke CB EL-testene nå denne pp bare for å se om jeg faktisk har EL....så i dag tok jeg 4.test uten noe resultat...og jeg er på dag 15 i syklusen (som jeg ikke vet om er 27,28 eller 29dg lenger....). Så vi får bare kjøre på med sex hver dag i enda 2 uker....

Men jeg er veldig usikker på dette med Ibux og uteblivende EL :S For seff startet jeg denne syklusen med ganske heavy Ibux-bruk pga ei visdomstann som måtte trekkes, og slet med smerter ytterligere ei uke etter trekkingen. Dermed gikk jeg godt og vel 2 uker med maxdose av Ibux :S Er det slik at EL blir forskjøvet i syklusen eller forsvinner den helt?...Hvordan får man tr dersom man ikke har EL?.....

Skrevet

De fleste gynokologer anbefaler å ha sex annenhver dag fra mens og frem til positiv EL-test, da kan man gjerne ha sex hver dag om man har lyst, frem til du får negativ EL-test f.eks :) dette var vår oppskrift den mnd vi ble gravid.

Angående Ibux, så har jeg lest at store doser kan utsette eggløsningen og at progesteron-nivået blir lavere slik at ett befruktet egg får dårligere forutsetninger når det skal feste seg. Men dette er vel egentlig bare forskning, og ikke medisinsk bevisst tror jeg.

Når på døgnet tester du etter EL?

Skrevet

Jeg bruker CB digital ELtest, og tester om morran. Jeg er nemlig en hyppig do-gjenger og går aldri 4t om dagen uten å tisse. Dermed må jeg benytte meg av morgenurinen.... Testen i dag også var negativ...:( Men vi har nå fortsatt daglig sex.

Har du noen formening om det er mest gunstig at gutten får utløsning i misjonær eller doggy?...Lest forskjellige meninger om det også...

Skrevet

EL i morgen. :) Kanskje starter jeg det nye året med en spire? Er så spent. :)

Skrevet

høstmamma- stikkinger i eggstokken var en av de første symptomene mine forrige gang jeg var gravid, og 9 mnd senere hadde jeg den skjønne jenta mi i armene=) Så det er håp!

Selv hadde jeg EL på tirsdag, 29.12- tror jeg ihvertfall, og allerede nå har jeg tydelige gravidsymptomer! Så kanskje, kanskje jeg er graviiiid??!!! Skal bli spennende å ta testen om en drøy uke ja! =)

Skrevet

Har egentlig lest at begge de stillingene er bra når man prøver å bli gravid, men vi gjør akkurat det vi føler er best der og da. Har lest at det kanskje ikke er så lurt at kvinnen er øverst, for da gjør tungekraften slik at svømmerene ikke får like mye hjelpe oppover ;) så det unngår vi rundt eggløsning ihvertfall...altså samboeren min vet jo ikke at "vi" unngår det, for det har jeg ikke fortalt han...hehe. Tenker det er best å ikke si så mye til han om sånt, for det er ikke nødvendig at vi er to som skal gruble på sånt ;)

Skrevet

.Jeg hadde EL den 30.12. Er litt spent på om det har blitt napp:) Jeg bommet litt på EL, så jeg tror at vi hadde sex 2 dager før EL. Håper det holder til en sammensmelting!! I tilfelle har jeg IKM 11 eller 12 januar :D

Skrevet

Jeg temper forresten, og jeg gleder meg ofr hver morgen jeg skal måle, for å se om temperaturen stiger mer enn det som den gjør til vanlig :D Er faktisk slik at jeg våkner opp på natta for å se om klokka er 7 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...