Gå til innhold

en veninne skulle ta abort..

har nr 3 i magen :) *har født*

Anbefalte innlegg

Skrevet

men når hun kom til sykehuset og de tok innvendig ul, så fant de ingenting.. skulle da vert 6 uker på vei.. hun hadde en blødning ca to uker før det, så det kan jo ha vert en spontanbort. men da burde det vel vist at det hadde vert noe der? de lurte også på om det kunne være utenfor livmora.

nå er det 3 uker siden første positive graviditettest. og 2 uker og 6 dager siden hun begynte å blø. og de viser fortsatt gravid 3 uker+ (med denne nye sorten som viser hvor langt du er på vei)

er dette i hele tatt mulig vist det va spontanabort? å fortsatt få positive tester???

lite hjelp å få fra de på sykehuset...

kan hun fortsatt være gravid? at det var for tidlig å se noe på ultralyden?

kanskje litt forvirrende dette, men hååper noen kan svare!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det jo i utgangspunktet 5 uker si hun mista om hun mista når hun blødde. Det kan henge i så lenge som 9 uker, men hun var jo ikke langt på vei, og mener å ha hørt at hvis de slår ut etter 3 uker senere så bør man sjekke seg. Ville bedt henne tatt en tur til legen å måle HCG. Om det synker

Skrevet

oi. Siden det sto 3+ uker på testen så tenker jeg som deg at hun fortsatt er gravid? Jeg ville tatt en tur til legen fort hadde jeg vært henne. vet ikke jeg altså menhlres jo rart ut vel?

Skrevet

kanskje jeg har forklart litt dårlig 90.1baby+SA.. det er 2 uker og 6 dager siden hun hadde blødning. hun tok testen en dag før blødningen (altså 3 uker siden).og det er 6 dager siden hun var på ultralyden på sykehuset da hun skulle ta abort. og de ikke fant noe. (da skulle hun være ca 6 uker på vei)

hun tok den siste testen hjemme i går som viste 3 uker+.

ja jeg tror hun bør ta seg en tur til legen... sier hun er i rimelig dårlig form også : /

Skrevet

andre som kan ha ett svar på dette??

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

BO kanskje?

Google det så ser du hva det innebærer.

Skrevet

Ok ja da så. Men er jo og en del av de som komemr på ul og ikke ser noe foster, så kommer de noen uker senere og da er det et foster. Kan jo hende hun er mindre på vei osv. Da kan slike ting skje

Skrevet

ja ikke vet jeg... : /

men hva betyr BO?

Skrevet

Jeg opplevde noe ala det samme.. men da var gynekologen flink og fulgte med og tok masse blodprøver for å se at hcg nivået sank. Riktignok gjorde det ikke det, så da ble han redd det var svangerskap utenfor livmoren, og da på ny ultralyd så han plutselig noe der.. så trodde jeg var gravid igjen, men så var alt borte. Litt usikker på hva som skjedde, men han trodde kanskje jeg hadde vært gravid utenfor livmoren og at kroppen hadde absorbert fosteret selv..

men er hun fysisk dårlig bør hun i hvertfall få kommet seg til en lege! snart er det jo masse helligdager og..

Skrevet

Vil bare fortelle at vi var på ultralyd da jeg var 6 uker på vei denne gange, og såg ingenting.En uke senere såg de et foster og at det hadde vokst. tok ytterligere en uke før de såg hjerte slå.. Kan være hun er kortere på vei eller at fosteret er litt mindre enn man tror sånn i starten.

(bare for å understreke det så var det aldri noe snakk om å ta abort, heller motsatt- med hab ab diagnose er jeg stadig redd for å miste igjen.. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...