Gå til innhold

Lim til pepperkakehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at man må bruke brunet sukker, men, funker det ikke med melis? Mener vi brukte det da jeg var liten.

-Spurven

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melis funker, men helst laget med eggehviter fordi det er sterkere, Melis faller lettere fra hverandre hvis det er fuktig i luften, brunet sukker er mye, mye bedre.

Skrevet

Vi har alltid brukt brent suker, det sitter som banken :-)

Melis løsner etterhvert, så hvis du skal ha hust stående en stund anbefaler jeg ikke det..

Skrevet

Awright, men da trenger jeg hjelp. Hvordan bruner jeg sukker, og hvordan håndterer jeg det? Aldri brukt det før.

hi

Skrevet

Setter på platen på max, tar en kopp med sukker i pannen og rører med en tresleiv elller lingnende. Nå alt er ameltet og brunt tar du de delene av huset som akal limes ned i pannen og setter sammen. Når du er ferdig heller du i masse avnn i pennen og koker bort resten av knekket. lykke til.

Skrevet

Smelt karameller, er lettere jobbe med da det blir seigere

Skrevet

Ikke så vanskelig som det ser ut til, jeg bare smelter sukker i en stor, lav stekepanne, på lav varme. Heller på til bunnen dekkes, og heller på mer ettersom det trengs. Dypper husdelene rett i panna og limer i hop. Blir jo ganske varmt, da, så viktig at småttingene ikke kommer borti.

Det eneste vanskelige er å vaske panna, jeg pleier å helle vann og zalo i panna og koke, slik at alt kommer lett ut.

Skrevet

Okey, da prøver jeg! Takk for hjelpen

Skrevet

Du er kanskje ferdig alt, men jeg vil tilføye 2 ting: vær forsiktig så du ikke brenner deg!! Blir veeeldig varmt, og i steden for å kaste restene når du er ferdig kan du bare helle oppi kremfløte, røre rundt og helle over på et bakepapir, voila, digge karameller!!

Skrevet

Tidenes vakkreste pepperkakehus er nå oppe og står. LITT trøbblete da det viste seg at hele huset var knust (sånn ferdig kjøpt) lappet sammen, og det ble litt *kremt* skeivt... og litt *kremt* Mye glasur og knekk rot.

hi

Skrevet

så lurt å lage karameller av knekket som er til overs! Hvor mye fløte ca bruker du?

Skrevet

Grattis! Da er det for sent å tipse om smeltet smørbukk, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...