isotopia Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 jeg har en datter på snart 6 år som skal bli storesøster i begynnelsen av juni. Jeg har ikke fortalt henne nyheten ennå. Tør likksom ikke si det i tilfelle ting skal gå galt. Har jo ikke lyst at hun skal oppleve en eventuell sorg hvis det skjer noe. Jeg er nå 16 uker på vei og har hattflere ul og forrige uke hørte jeg hjerte sla hos jordmor så tror alt er som det skal være. Skal på ny ul i morgen så tenkte at hvis alt er ok kanskje jeg skulle dele nyheten allerede nå før jul. Men har jo ikke ordinær ul før 12 jan. så hmmmm vente eller ikke????? Når er den rette tiden å dele denne enorme nyheten med min datter? noen med erfaringer?
SusyQ Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Min mening er at du kan si det så snart du ikke lenger frykter spontanabort og i alle fall før du forteller det til mange andre. Veldig kjedelig om barnet plukker det opp fra en telefonsamtale med tante o.l og små gryter har veeeldig store ører.. I denne artikkelen finner du forøvrig mange gode råd ang når og hvordan fortelle barn mellom 5 og 8 år at de venter et søsken: http://www.babycenter.com/0_when-and-how-to-tell-your-grade-schooler-youre-pregnant_3636425.bc Lykke tl!
Smurfemor ツ Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Min datter er snart 5 år...jeg fortalte det da jeg var 8 uker på vei.Da var det allerede mange som visste at jeg var gravid og jeg syns ikke det var riktig at hun ikke skulle vite om det. Hun ble kjempe glad og gleder seg masse til å bli storesøster! Jeg er i uke 15. Vi har kjøpt en hjerte doppler så vi kan høre hjertelden hjemme Det syns hun er kjempe stas! Velsdig gøy å høre sitt eget hjerte slå også da
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har ei stedatter på 6 år som er hos oss annen hver uke.. hun har de siste 5 årene ønsket seg småsøsken. (gjerne er lillesøster) hun har 2 stesøstre på hennes mor sin side.. men ingen yngre enn seg.. Hun fikk vite forrige uke at hun skulle bli storesøster neste uke.. og hun trodde ikke på oss. det tok sin tid før hun virkelig skjlnte det.. iallefall etter at hun fikk se UL bilde fra uke 7.. hun er så stolt og gleder seg sykt.. har fortalt alle på skolen sin det.. Grunnen til at vi fortalte det før jul er at det er egentlig offentlig nå, og vi ønsker ikke at hun skulle få vite det av andre enn oss selv.. vi hadde tenkt til å vente til etter ul i uke 18.. men vi angrer ikke.. det er godt å vite at hun fikk vite det av oss og ikke "på bygda"..
mamma og my Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har fortalt det til treåringen min i god tid før ordinær ul, og da jeg var til ul var det naturlig å vise henne bilder av babyen i magen. Jeg er ikke så redd for å fortelle det til de små; for dersom det skulle gå galt, vil de jo merke det på oss som foreldre, som blir triste, og stemningen i huset blir naturlig nok preget av det.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Moro å høre hvordan dere andre gjør det. Selv har jeg en på snart 1 1/2 år, og han skjønner vel ingenting ennå. Men han er stadig borte og klapper mamma på den tjukke magen, og da pleier jeg å si at det er en baby inni der. Så i går kom han bort, stakk en liten pekefinger inn i magen min og sa "bebi!" Veldig søtt synes jeg, selv om han nok ikke helt vet hva en baby er ;-)
twoboys & a girl Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Mine barn har vist det så tidlig som mulig, siden jeg henger over do å er utrulig dårlig. Hvis noe går galt så må barna uansett informeres, lettere at de vet noe fra før av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå