Gå til innhold

Villancicos!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva du snakker om, men hei - betyr culo (eller noe sånt) rompe på spansk? Kan du lage en spenstig spansk rompesetning og oversette den for meg?

Ja, jeg har fritidsproblemer. Mest fordi jeg ikke har fritid, egentlig. Dessuten er jeg dritsur for at ingen roper på meg, selv om jeg nesten aldri er her uansett. Faen ta dere alle, minst.

Skrevet

Coto og Kiko Matamoros heter de brødrene - greier å se forskjell på de når jeg ser dem sammen, men ikke hver for seg. Dessuten har de et av de kuleste spanske etternavnene jeg vet av :o) På lik linje med Ana Pan y Agua hehehe - da jeg jobbet og for første gang denne dama ringte meg så datt jeg nesten av stolen av latter pga etternavnet - DET gjorde ikke hun - blodig fornærmet, mens jeg trodde hun køddet med meg... så jeg spurte hvordan går det an å ha et slikt etternavn? - hun ble ikke blidere stilt med det.....

Coto og Kiko hadde jo for noen år siden den blodigste feiden på alle salsa-rosa showene - da de var "uvenner" og slang dritt om hverandre. Tenker de lo sammen begge to hele veien til banken da "alle" trodde på feiden....

GH er Gran Hermano ja - Dinio var jo aldri med der? Han er jo kjent fordi han ble sammen med Marujita. Nuria Bermudez som nå er fotballagent ble jo kjent fordi hun hadde knullet svigersønnen til Rocio Jurado 6 ganger i løpet av en natt (mens han fremdeles var gift med dattera) - tror Nuria og Dinio også hadde en fling eller noe....

Det skal de ha alle disse kjendisene - de knuller ihvertfall seg i mellom - blir litt vanskelig å holde styr på, men men....

Pocholo er som å høre Morten Harket - det kommer masse ord ut av munnen på ham - men det er søren meg ingen som skjønner hva han vil fram til. Dessuten et av Spanias største kongelige dophuer han der - har vært en del på jobbplassen til min media naranja - så har sett han der.....

Skrevet

Takk for oppfriskningen!

Er "Pan y Agua" et etternavn!? HA HA HA :-D

Det er igrunn ganske utrolig at Matamoros fortsatt er lovlig, syns jeg ser "Synnøve Pakkismorder" i Norge?

El gerente på et kjøpesenter der vi hadde en stand heter "Condón" til etternavn, da lo vi.

Jeg liker forøvrig kombinasjoner av typen "del Bosque Delgado" (Hei du, Merete fra den tynne skogen her), og generelt etternavn av typen Calvo, Calvo.. Tjohei, Klaus Skalla Ølmage her!

Det stod ikke GH på den linken jeg sendte med Dinio, men HG, noe jeg senere fant ut betydde Hotel Glamour. Også var det Berrocal, ikke Bermudez. Yola / Yoli (?) Berrocal var med, med det opererte ansiktet, er det ikke hun som også har en søster som er prikk lik?

Jeg ser heller ikke forskjell på Kiko og Coto. Los dos tendran unaaaaaaa...que les pesara bastante.

Jeg mente å huske at Pocholo hadde noe royal i seg ja, men slo tanken fra meg. "Det er sikkert Lequio du tenker på -igjen-, Patetique".

Skrevet

Calvo Panza skulle det såklart stå.

Men jeg liker Calvo Calvo og, spesielt når det bare understreker poenget.

Skrevet

Jeg har et vennepar som heter Constantino Calvo og Monica Conejo jeg - de prøver nå å få et barn - stakkars det barnet med det etternavnet :o) hihihihi

Pocholo er tronearving han - en hel rekke må dø før det, men man skal aldri si aldri. Spania ville ihvertfall aldri ha blitt det samme igjen. Du så ikke serien på La Sexta (tror jeg det var) hvor han kjørte rundt i en campingbil, og hadde kjente som gjeste co-piloter? fascinerende.... på Pocholo kan man virkelig se hva kokain kan gjøre med en hjerne....

Og jepp Pan y Agua er et etternavn....

Hotel Glamour husker jeg ja - dessuten digger jeg den andre Kiko som var med i Ana Rosa show, men som ble kjent i en Gran Hermano - han er utrolig sarkastisk og frekk og jeg digger ham. Kom på ham fordi hans "eks-svigermor" var med i Hotel Glamour, og kun akkurat for det - at hun ble kjent som hans eks-svigermor. I Spania kan de fleste bli kjente og tjene STORE pæng på det.

Jeg har foreslått det mange ganger jeg til min macholatiner - ettersom han treffer kjendiser og royale hver dag på jobben - hvorfor ikke knulle en kjendis og gå på show og tjene fett med penger - så har vi ikke noen bekymringer framover liksom.... skal gå greit for min del - finnes ikke sjalu jeg.....

Skrevet

Jeg har aldri sett La Sexta, tror den kanalen kom etter at jeg flyttet fra min spanske make og sluttet å se spansk TV. Eller var det la cuarta kanskje? Det er nå uansett ganske mange år siden. Da vi flytta nå i april / mai så jeg litt på TV igjen (fikk plutselig signal veit du!), gleden varte kanskje i en måned, tilogmed reklamene fascinerte meg siden jeg aldri hadde sett dem før. Jeg så noen programmer med "Españoles en el mundo" som gikk en gang i uka, jeg tror du kan se klipp på TVE sin side, det var ganske spennende.

De fleste som er kjendiser i Spania er kun kjendiser fordi de er kjendiser, og de skaper skandaler overalt, og pressen elsker det, de er overalt på TV'n også, hele dagen, alle kanaler.

Den eneste kanalen jeg noen gang har likt er la segunda, de har masse dokumentarer og interessante innslag. Konserter har de og.

Skrevet

Ja de sendte Españoles en el mundo på TeleMadrid - de var til og med i BeRRRRgen :o)

Ellers er Telecinco den beste for min del - de sendte slike programmer som jeg likte samt mange morsomme serier. Digger faktisk spanske serier; Hospital Central, Escenas de matrimonio, Camera Cafe osv osv. La segunda var vel den jeg så minst på for å være ærlig......

Pleide ellers i min studietid i Barca og sitte og se på Katalansk barneteve på morgenene (etter å ha kommet lite edru hjem) mens jeg spiste frokost/kveldsmat. Teletubbies på katalansk er ganske så fascinerende når du har en 10-12 cubatas innabords for å si det slik.....

Skrevet

Katalansk er ganske fascinerende, selv katalanere som snakker castellano er fascinerende, L'en er så rar.

At La Segunda er den du ser minst på sjokkerer meg igrunn ikke.

Er det egentlig noe vi er enige om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...