Gå til innhold

Gruer meg til jul :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har null viljestyrke og sliter med at jeg overspiser. Jula er jo et eneste stort etegilde, med alle middager en blir invitert på, og jeg vet at jeg kommer til å spise alt for mye. Jeg har ikke magemål, jeg klarer å få ned utrolige mengder, og hver jul legger jeg på meg flere kilo..

Hvordan skal jeg klare å kontrollere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på lite mat på tallerkenen, men få det allikevel til å se delikat ut!

Derretter spiser du saaakte :-) Nyyt maten, og da skal du kjenne at du blir fortere mett også ;-)

Skrevet

Drikk et stort glass vann før du spiser, da blir du litt mett av det.

Skrevet

Enig med de over her. Hvis du spiser sakte, registrerer hjernen tidligere at du faktisk er mett. Og da er det ingen god grunn til å fortsette. Når det er sagt; jeg vet litt om hvordan du har det! Jeg er helt ustoppelig på godteri :(

Skrevet

Tenk også over hva av det som serveres som er minst fett i. Dette kan du ta mest av på fatet. Poteter og kålrabistappen er som regel magrere enn ribben/pinnekjøttet. Kalkun er magert, men tenk over hvor mye av tilbehøret du velger. Waldorfsalat er ikke magert.

Kutt ut desserten. Du er mett, og det kan brukes som forklaring her.

Og bare kutt ut julekaker. SÅ godt er det da ikke. Da er det bedre med noen få biter ren sjokolade.

SE deg mett. Ikke spis deg mett. Og uansett hvor uhøflig mange syns det er; la det alltid ligge litt igjen på tallerken når du anser deg for ferdig. Ikke stapp i deg de siste bitene bare for å få tom tallerken.

Og en ting til; ikke spis barnas rester, om du har det for vane.

Skrevet

det er jo det som er noe av problemet mitt da, at jeg ikke klarer å ta det med ro og spise sakte. Jeg kaster i meg maten og jeg klarer ikke stoppe. Jeg kan spise en STOR julemiddag med ribbe, pølser, kjøttkaker og poteter og rett etter kan jeg få i meg masse riskrem og karamellpudding før det etter en liten halvtime går ned flere kaker til kaffen. Jeg er helt bunnløs også blir jeg skikkelig dårlig på natta som regel :-(

HI

Skrevet

Jeg kjøpte meg ny digital vekt for noen år siden. Den var så deprimerende at jeg gikk tilbake til min gamle vekt. Den gamle er ikke digital.

Jeg fant ut at den digitale begynte på 2,5-3 kg, og det gadd jeg ikke se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...