♥mini♥lille♥knerten Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Har tenkt på en ting nå før jul. Kan man bli syk og ta med seg virus hjem fra butikken i feks brødskjære-maskinene og godteri i løsvekt? Altså, lever virusene videre om noen med virus på hendene har tatt på mat/godteri som ikke er pakket inn? Noen som vet?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Sikkert ikke lenge, men ja, du kan selvsagt bli smittet om noen har tatt på dette med "smittede fingre" og du har tatt på det etterpå.
Zitro Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Virus og bakterier kan leve alt fra 0 til 24 timer mener jeg fra det har forlatt "verten" sin. Så ja, du kan ta med smitte hjem. F.eks svineinfluensa viruset fikk jeg høre fra legene på sykehuset (jeg var innlagt med det) at hadde en levetid på ca 4-5 timer etter det hadde forlatt verten.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 ja, og på handlevognene, på rekkverk, på dørhåndtak, fra de du håndhilser på, penger du får tilbake i butikken, gaver du får, alt som noen har tatt på før deg, det meste med andre ord. så det er nok bare å vaske hendene og ta det helt med ro )
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har skjønt at man kan få det av å ta på handlevogner og andre ting som syke har tatt på. Jeg vasker alltid hendene når jeg kommer hjem og spriter hendene jevnlig, for å prøve å unngå det. Men jeg kan liksom ikke sprite brødet og bollene etter at jeg har vært på Meny. Derfor lurte jeg på om bakteriene levde videre hjemme på kjøkkenet ;-) Men jeg mener å ha sett på tv at en lege sa at ikke svineinfluensaen smittet via mat. I forbindelse med at coop satt frem sprit ved siden av frukten. Jeg er gravid og har to barn som har hatt nok i det siste, så jeg prøver å unngå virus denne uka. Må begynne å kjøpe forseglede varer også da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå