Gå til innhold

ååå blir sint på meg selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor kan jeg ikke gå ned i vekt?

jo, fordi jeg gjør alt feil!

jeg trener veldig lite og spiser helt feil.

jeg prøver å være aktiv vær dag og spise sunt.

men så tar jeg meg selv i å klage på været for at det er for kaldt og jeg kan ikke unngå brusen som stirrer på meg hver kveld samt potetgull og sjokolade.

jeg hadde ikke problemer meg å gå ned i vekt før, for da kjøpte jeg ikke griserier og gikk hele tiden.

men samboeren min legger fram alt dette på kveldstid og har gjort meg vant til å sitte i bil.

hans feil!

aaaarg, men det er jo min feil. jeg vet svaret på hva jeg må gjøre for å gå ned i vekt. men jeg har ikke viljestyrke til å si nei...

ååå sjokolade, ikke led meg inn i fristelse.

snart eter jeg samboeren min, han er jo så søt <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så slutt å knaske godis da! Vanskeligere er det ikke..

Neste gang du får lyst på sjokolade, sier du til deg selv: NEI!

Skrevet

svaret høres enkelt ut.

vær aktiv, spis mindre.

NEI, det er ikke enkelt!

Skrevet

Vanskeligere er det ikke. Du er ikke lite frekk. Tror du alkoholikerene hadde vært alkoholikere om det bare var å slutte å drikke? Eller de narkomane... Dust.

Skrevet

Kjenner meg så igjen. Slet med det samme da jeg ble samboer. Sluttet å røyke, sluttet å være aktiv og siden samboeren min er en godtegris så var det lett å finne sofaen, en film og godis....nesten hver kveld...Jeg la på meg, men samboeren min er en slank fyr som kan spise det han vil uten at han legger på seg.

Ifjor så måtte jeg gjøre noe med det, kunne jo ikke leve slik. Så jeg bestemte meg for å begynne å trene. Jeg begynte i helsestudio, for da kunne jeg ikke skylde på dårlig vær. Jeg sluttet også å spise usunt i hverdagen, men unnet meg godis i helgen. I begynnelsen så var det hele helgen, fra fredag til søndag. Det var for at jeg ikke skulle sprekke i hverdagen.

Jeg tok også en del av dagen av gangen i begynnelsen. Tankene om sjokolade surret rundt i hodet hele tiden. Men tenkte at jeg klarte en time uten å røre noe, så en halv dag og til slutt en hel dag. Til slutt tok jeg en dag av gangen hvor jeg klarte meg uten brus, pottis og sjokolade.

Jeg hadde noen sprekk, men mistet ikke motet fordet.

Så jeg jobbet meg opp, fant timer på helsestudioet jeg syntes var morsome, klarte jeg en dag uten godis og usunn mat, da skulle jeg klare en dag til. Dessuten så hadde jeg helgene der jeg kunne kose meg. Etterhvert så kuttet jeg ut godis på fredag og lørdag også, så hadde vi søndag som godis dag.

Men jeg spiste mye mindre godis den søndagen for jeg orket ikke så mye. Brus sluttet jeg nesten helt med, tok ett glass en gang i blandt, men ikke ofte. Vann smakte mye bedre.

Kiloene rant av og jeg begynnte å se resultater etter en stund. Det tok tid, men det var helt greit...da ble jeg gravid. Har klart meg nogenlunde, men har mye mindre viljestyrke nå enn det jeg hadde før. Har gått opp ca.9kg og har 7 uker igjen til termin.

Men når babyen er ute, da er det tilbake til den hverdagen. Jeg skal klare det igjen :o)

Håper dette var til litt inspirasjon for deg :) Ikke spør hvor mye jeg gikk ned, for jeg vet ikke. Veide meg ikke for jeg har fobi mot badevekt. Men jeg merket det veldig på klærne og jeg så det veldig på bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...