Gå til innhold

2,5 år å hull i ørene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det har vert diskurtert opp og i mente, å jeg er egentlig i mot å gjøre det på så små barn, MEN nå er min datter blitt 2,5 år å er veldig opptatt av hul i ørene å sier hun vil ha sånn som mamma og... har forklart henne at det er vondt(noe det egentlig ikke er da) hun er inforstått med at det er vondt men skjønner nok ikke helt tingen med "vondt".

hva mener dere? er hun for liten? jeg syns egentlig det,men så er det jo litt søtt og da..

noen som har så små barn med hull i ørene? når mener dere de er gammel nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at en på 2,5 år ikke har forutsetning for å ta dette valget selv. Jeg kjenner en frisør, og hun sier at hun ikke har tall på hvor mange småjenter som har kommet for å få hull i ørene, og forlatt salongen hylende etter det første hullet. Noen har blitt holdt nede med makt for å få gjennomført det andre hullet.

Jeg ønsker ikke at datteren min skal ha en slik opplevelse, og tenker at hun kan vente til skolealder, kanskje litt før dersom det blir veldig mye mas om det.

Men du kjenner jo datteren din best selv:)

Skrevet

jeg tenker veldig som deg tror jeg.

har en kjempe sta datter så stortsett ikke gir seg før hun får prøve på ting, og hun får prøve og om det er vondt gjør hun ikk den tingen igjenn.

og jeg vet at hun ikke er i stand til å ta valget selv og er veldig redd for det du sier at det kan være det bare blir ene hullet, og jeg holder ikke min datter fordi hun SKAL ha hull i ørene. men ser teit ut med ett da..

hmm..nei tror jeg dropper det et par år til..

Skrevet

Begge jentene mine fikk hull i ørene da de var 2 år, og har aldri hatt noe trøbbel med hullene (de er nå 18 og 20 år). Men det krever at du (mor elller far) steller hullene riktig hver dag. Jentene mine brukte bare ekte øredobber, helt til de var i tenårene.

Mange steder har de to pistoler, slik at begge hullene kan skytes samtidig. Forhør deg litt om noen gjør det, der dere bor.

Er ikke sikkert det blir problemer med å skyte ett og ett heller. Ingen av mine jenter protesterte mot å skyte hull nr. 2

Skrevet

skjønner ikke helt hvor du ville med det bilde men, den jenta på bilde var sikkert under året og jenta til HI va 2,5 år, er jo litt forskjell kanksje?

Skrevet

Ved begge aldrene er barnet for ungt til at det skjønner noe som helst om å ta hull i ørene! En 2,5 åring kan synes det er pent, men de vet jaggu meg ikke at det kan gjøre vondt!

Synes folk skal vente med dette til barnet er gammelt nok til å forstå hva det innebærer!

Skrevet

jeg fikk hull i ørene når jeg var 2,5 fordi jeg ønsket det selv. :) Er gravid nå, og blir det en jente skal hun få hull i ørene mens hun er baby. Dette er veldig vanlig i mere sydlige land!

Skrevet

forstår ikke helt hva alle snakker om "hva det innebærer". Er jo bare to små stikk? Og så må de voksne være flinke og rense, og kun bruke gull/sølv til de blir en del eldre.

Skrevet

Datteren min tok hull rett før hu fylte 3 år. Det var litt grimaser og furting, men så fort hu fikk en sjokoalde på pinne av frisøren var gliset der. Bare lurt å forberede de på at det gjør litt vondt.

Skrevet

bunnie: Selv om det er mer vanlig i "sydlige land", som du sier, så er det ikke dermed sagt at det er hverken bra eller sunt for de små å få knipset får hull i ørene sine.

Hull i ørene på babyer er kun for å tilfredsstille mors forfengelighet, spør du meg.

Min datter får spørre etter det selv når hun skjønner hva det er, og ønsker det. Etter at et event "mas" har startet, så tenker jeg vi drøyer det enda ett par år.

Jeg ser virkelig ikke poenget i å skulle risikere allergi, sår osv bare pga et par hull i ørene.

Skrevet

Jeg skjønner faktisk at det ikke sunt med hull i ørene. Men det er nok ikke så usunt heller. Er veldig fint og søtt!

Skrevet

"Er veldig fint og søtt"? Og du har tenkt å pierce baby'n din?

Hvor gammel er du egentlig?

Babyer er naturlig fine og søte, trenger ikke stikke i dem for at det er "så søtt"!

Skrevet

datteren min er 2,5år og fikk for 7uker siden. Hun fikk begge hullene, tok et om gangen. Ingen grining. Hun er kjempe stolt, og veldig opptatt av at jentene har sånn, ikke guttene. Har ikke hatt noe problemer med betennelse.

Skrevet

Min datter fikk på 1årsdagen sin - ingen sutring..

Var for liten til å skjønne at hun kunne pille på dem -

så har aldri hatt infeksjoner..

Bruker kun kirurgisk stål, plast (kjøpt i frisørsalong) og gull.

Er 5 år nå og veldig stolt ;-)

Skrevet

jeg fikk hull i ørene da jeg var 3 år, etter å mast lenge vel og merke:)

Husker jeg satt poå fanget til mormor, og hun som skulle ''skyte'' hullene, skremte meg sånn opp, at etter første skuddet, nekta jeg å ta ett til!:) Mormor var så forbannet på den damen som skremmte meg sånn opp!

Men kom tilbake neste dag, og fikk ett til:P synes det er fint jeg,men som sagt, ungen må ville dette selv. -Og, ja. mulig hun ikke kommer til og ville ha ett til, etter det første hullet.

Skulle nesten hatt to stk. til og ta det sammtidig.

Skrevet

Datteren min fikk hull i ørene når hun var 2,5 år. Da hadde hun mast i noen mnd etter kusina og venninna på samme alder hadde.

Dagen kom da vi skulle ta hull og hun var helt i ekstase:) jeg tok hull i det ene øret mitt først for det gamle hullet var så skjevt. Gjorde ikke vondt jo!! Ble litt varm i øret etterpå da.

Etter meg så var det datteren min sin tur. Hun satt helt musestille mens de renset og tegnet en prikk der hullet skulle være.

De var to stk som sto med hver sin pistol og laget hull samtidig. Det rant et par tårer i ett minutt og så var hun i hundre igjen og ville vise alle de gamle damene på salongen hva hun hadde gjort.

Dette er nå er halvt år siden, hun har nå mange forskjellige øredobber og favoritten er hello kitty øredobber.

Så det trenger ikke være så forferdelig som mange skal ha det til!!

Skrevet

hvorfor skal vi ta hull i ørene på babyene/småbarna våre??

Er det fordi DE SELV synes det er pent, eller er det for at mamma synes "Det er bare sååå søtt." Forkastelig spør du meg.

Har en venninne som tok hull i ørene på babyen sin på 6 mnd.

Var skikkelig stolt attpåtil. Skjønner ikke hva som foregår oppe i hodene på slike folk.

De er gamle nok når de er moden for et slikt valg selv.

Skrevet

Herregud, ble helt sjokkert over alle mødrene her som virkelig tar hull i ørene på en liten jente på kun 2 år.

Det er et lite barn det er snakk om, og dere som mødre svikter her når det er barnas beste dere skal ta hensyn til. Ikke hva dere synes er søtt.

Trudde de fleste oppegående voksne visste bedre, men det blir bare tydeligere at siden mange mødre ikke klarer å sette grenser, så burde de som utfører piercingen gjøre det.

Og pierce et barn, uansett alder, er unødvendig og direkte forkastelig.

Kom til å tenke på om den gutten på 2 år som hadde 50 nåler i kroppen. Det syntes nok alle var helt grusomt. Men når en mor stikker nåler gjennom ørene på barna for å vise fram smykker, så er det søtt.

Forstå det den som kan.

Skrevet

Jeg skal IKKE la min jente få hull i ørene! Når hun er myndig kan hun bestemme selv. Men før det får hun ikke. Jeg ønsker ikke å la en tilfeldig frisør stikke der det er så mange akupunkturpunker. Jeg fikk hull i ørene da jeg var fem, og hos meg trigget det en haug allergier. Noe jeg plages med hver eneste dag, og nå er jeg 33.

Jeg har veldig vanskelig for å tro at ungene deres på to og tre år maser om hull i ørene!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...