Gjest Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg vet at pinnekjøttet skal dampes i ca 2,5 time (?), men det er litt uvisst akkurat når vi skal spise. Kommer an på når gjestene kommer seg avgårde og hvor glatt det er. De har et stykke å kjøre. Så tenkte å ta det over i langpanne i ovnen, men hvordan gjør jeg dette for at det skal holde seg fint og ikke bli tørt? Bør det ligge på bakepapir eller folie? Med eller uten litt væske oppi? Tildekket eller ikke? Antall grader...? Dere som kan dette, hjelp! :-)
erteposen + 4 Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Det kan ligge i gryten, og bare guffe den opp rett før servering. En kan jo gjerne dampe den i 3 t for den del, i alle fall om det er sau. Jeg hadde ikke tatt sjansen på langpanne i ovnen, av erfaring, fordi en mister kontroll og kjøttet mister raskt fuktigheten. Bres det heller under grillelement med fettsdien opp rett før servering.
Gjest ->>- Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Det kan godt dampe lenger. 3-4 timer går fint.
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Ok, da har jeg det i gryten da :-) Er lam og ikke sau, tror jeg, hehe... Men en bitte liten stund i stekeovnen skal det ja, for det gir ekstra god smak men da venter jeg med det til gjestene har kommet. Så kan det stå der mens de får hengt av seg yttertøy osv, osv, tar jo alltid en 15-20 min før man kommer seg til bords.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå