Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Imponert av alle aleneforeldre der ute. Det er en krevende oppgave. Jeg er gift men føler meg som alene mor til barn på 6mnd. Pappan jobber lange dager og helger. Han har alt for mye å gjøre på jobb og får stadig nye ansvarsområder. Jeg tar meg av all mating, bleieskift, bading, legging, passer på at junior får tran og rene klær og flasker. Hva er vitsen med å være giftt hvis man ikke er et team. Drittlei av å sitte hjemme med alt ansvaret. Huset gror igjen av hybelkaniner. Redd for at noen skal ringe på døren å se hvor langt jeg henger etter. Men jeg får det bare ikke til. Blir deppa av å sitte i et rotehus. Tenker oftere at jeg like gjerne kunne vært alene. Men med en dårlig betalt jobb er jeg redd jeg ikke kan gi junior alt jeg ønsker han skal ha/oppleve. Hvordan får derer det til?
neekap Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Jeg tror barna har det bedre med foreldre som er lykkelige hver for seg enn ulykkelige sammen. Datteren min var 7 mnd da vi ble alene, barnefar tar heldigvis mye ansvar og er veldig flink med henne de helgene de er sammen. Slik får hun det beste fra oss begge ) Og det blir jo ikke lettere for barna med et evt. brudd da de blir større. Økonomisk sett tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye, du får jo en del støtte.. Lykke til videre, er et vanskelig valg å ta..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Valget er ikke så veldig vanskelig som alle vil ha det til. Valget er vanskeligere da man bryder ut hvis man er lykkelig. Er man ulykkelig så sier kroppen og sinnet vårt at det er det rette å gjøre, både for foreldre og barn. Barnet har det helt klart best med lykkelig foreldre. Jeg var også i samme situasjon som deg, men dro før barnet ble født. Jeg var sammen med en som er arbeidsnarkoman, var nesten aldri til stede. Det var ikke hovedgrunnen for at jeg reiste, men det viktigste er at du er lykkelig og at barnet ditt har det bra og er glad. Er du ulykkelig, så merker barnet ditt det mye bedre enn hva du kanskje er klar over. Det øknomiske klarer du som alle oss andre, det kanskje blir av og til tungt, men vet du hva det er så verdt det i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå