Twintipp og himmelblå Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Vi skal ha mange gjester her på nyttårsaften, og lager da i tro tradisjon kalkun. Bruker da rene kalkunfileter hvor noen blir marinert osv. Riskrem til dessert. Dere? Og hvor bor dere? Østfold her.
Tøysetipp Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Kalkutta her. Og veldig glad for at du fortsatt har den tradisjonen, så vi får servert deilig tradisjonsrik middag hvert nyttår:-)
Tante Blås Squaw Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Jeg spiser tofu og grønnsaker, resten av familien spiser kalkun og grønnsaker. Og masse saus! Mmmmm..... Desserten varierer )
Dailis Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Kalkun til middag og pumkin pie til dessert. Og 24-timers salat (en slags fruktsalat)
cherry coke Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Pinnekjøtt g svineribbe med tilbehør=) Nam nam nam!! Dessert varierer litt men regner med at det blir iallefall riskrem og hjemmelaget karamellpudding. Noenlunde det samme som på julaften:-) Kalkun bruker vi ha 3 dag, mener jeg det er. Godt det også!
cherry coke Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Ja, vestlandet en plass (bakom dass) Hehe ;-)
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Pinnekjøtt :-) I år skal vi til noen venner som spiser røkt pinnekjøtt i stede for tørket/saltet. Bor på vestlandet. Dessert pleier å være iskake og julekaker.
erteposen + 4 Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 I år skal vi ha en stor kalkun på amerikansk vis. Er vi mange blir det ofte pinnekjøtt. Bor i Bergen. Vi går for en litt mektig dessert til kalkun, og jeg vil tro sjokoladefondant med kokossorbet og bringebær coli er ønsket av barna. Creme brulè om jeg får viljen min.
lille je Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Pinnekjøtt eller kalkun. Trøndelag. (spiser ribbe på julaften)
litakine og Theodor Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 vi skal lage rein steik, langtidsstekt, med nydelig saus, poteter og grønnsaker. Vanligvis har vi hatt sjokolademousse til dessert, men siden gubben har fått helt avsmak på det så skal jeg ha karamellpudding tror jeg
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Skal ha nyttårsaften hos oss i år.. Skal ha kalkun med tilbehør.. Gleder meg VELDIG til waldorfsalaten!! =) Til dessert vet jeg ikke enda.. Mulig jeg tar no sjokolade pudding eller noe.. Riskrem har vi sikkert spist nok av Østfold
Lillesnuppis Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Her blir det kalkun, mandel poteter, gulrøtter, rosenkål, svisker og kjempe god saus til. Dessert blir det cafe con ett eller annet. Husker ikke helt navnet, men det blir servert i litt høye vide glass. Nederst i glasset skal det være sterk kaffe, så skal det være eggelikør deretter vaniljeis og krem helt på toppen... Spises med lang skje :-) Prøv den folkens. Den er kjempe god.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 21. desember 2009 #14 Skrevet 21. desember 2009 pinnekjøtt:) nam nam.. så har vi gjerne riskrem til dessert og noe iskake..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 Hva det blir, vet jeg ikke, men det blir garantert ikke noe som minner om julemat - dvs. ikke ribbe, pinnekjøtt eller kalkun. Men bortsett fra det kan det blir alt fra helstekt oksefilet eller steik til tapas eller fisk for den saks skyld. Dessert blir antagligvis karamellpudding.
solei Skrevet 22. desember 2009 #16 Skrevet 22. desember 2009 Pinnekjøtt. Dessert har vi aldri. Liker heller snop, is og kransekake til kaffen. Og ikke snakk om alt snopet barna får når de går nyttårsbukk!
neekap Skrevet 22. desember 2009 #17 Skrevet 22. desember 2009 I år blir det nyttårsbuffet på Gaustablikk Hotell ) Så da skal jeg spise alt!
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 22. desember 2009 #18 Skrevet 22. desember 2009 Tror vi skal ha gjester, og da tenkte jeg å lage ribbe eller kalkun...
Mamma`en til godgutten Skrevet 22. desember 2009 #19 Skrevet 22. desember 2009 Vi spiser kalkun, Dessert varrierer. (pinnekjøtt til jul) NAM NAM NAM:):)
Mammaen til Isak Skrevet 22. desember 2009 #20 Skrevet 22. desember 2009 Jeg er vant med kalkun (østfold) ) Men mannen er vant med pinnekjøtt, og det er det man blir servert hos folk her...så vi varierer )
Raych Skrevet 22. desember 2009 #21 Skrevet 22. desember 2009 Sør Trøndelag. Kalkun til middag, og hjemmelaget fruktsalat med vaniljesaus, krem og is til dessert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå