Gå til innhold

Hva spiser dere nyttårsaften? Og til dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha mange gjester her på nyttårsaften, og lager da i tro tradisjon kalkun. Bruker da rene kalkunfileter hvor noen blir marinert osv. Riskrem til dessert.

Dere? Og hvor bor dere?

Østfold her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalkutta her. Og veldig glad for at du fortsatt har den tradisjonen, så vi får servert deilig tradisjonsrik middag hvert nyttår:-)

Skrevet

Jeg spiser tofu og grønnsaker, resten av familien spiser kalkun og grønnsaker. Og masse saus! Mmmmm.....

Desserten varierer :o)

Skrevet

Kalkun til middag og pumkin pie til dessert. Og 24-timers salat (en slags fruktsalat)

Skrevet

Pinnekjøtt g svineribbe med tilbehør=) Nam nam nam!!

Dessert varierer litt men regner med at det blir iallefall riskrem og hjemmelaget karamellpudding.

Noenlunde det samme som på julaften:-)

Kalkun bruker vi ha 3 dag, mener jeg det er. Godt det også!

Skrevet

Ja, vestlandet en plass (bakom dass) Hehe ;-)

Skrevet

Pinnekjøtt :-) I år skal vi til noen venner som spiser røkt pinnekjøtt i stede for tørket/saltet. Bor på vestlandet. Dessert pleier å være iskake og julekaker.

Skrevet

I år skal vi ha en stor kalkun på amerikansk vis. Er vi mange blir det ofte pinnekjøtt. Bor i Bergen. Vi går for en litt mektig dessert til kalkun, og jeg vil tro sjokoladefondant med kokossorbet og bringebær coli er ønsket av barna. Creme brulè om jeg får viljen min.

Skrevet

Pinnekjøtt eller kalkun. Trøndelag.

(spiser ribbe på julaften)

Skrevet

vi skal lage rein steik, langtidsstekt, med nydelig saus, poteter og grønnsaker. Vanligvis har vi hatt sjokolademousse til dessert, men siden gubben har fått helt avsmak på det så skal jeg ha karamellpudding tror jeg

Skrevet

Skal ha nyttårsaften hos oss i år..

Skal ha kalkun med tilbehør.. Gleder meg VELDIG til waldorfsalaten!! =)

Til dessert vet jeg ikke enda.. Mulig jeg tar no sjokolade pudding eller noe.. Riskrem har vi sikkert spist nok av ;)

Østfold

Skrevet

Her blir det kalkun, mandel poteter, gulrøtter, rosenkål, svisker og kjempe god saus til.

Dessert blir det cafe con ett eller annet. Husker ikke helt navnet, men det blir servert i litt høye vide glass. Nederst i glasset skal det være sterk kaffe, så skal det være eggelikør deretter vaniljeis og krem helt på toppen... Spises med lang skje :-)

Prøv den folkens. Den er kjempe god.

Skrevet

pinnekjøtt:) nam nam.. så har vi gjerne riskrem til dessert og noe iskake..

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hva det blir, vet jeg ikke, men det blir garantert ikke noe som minner om julemat - dvs. ikke ribbe, pinnekjøtt eller kalkun. Men bortsett fra det kan det blir alt fra helstekt oksefilet eller steik til tapas eller fisk for den saks skyld. Dessert blir antagligvis karamellpudding.

Skrevet

Pinnekjøtt. Dessert har vi aldri. Liker heller snop, is og kransekake til kaffen. Og ikke snakk om alt snopet barna får når de går nyttårsbukk!

Skrevet

I år blir det nyttårsbuffet på Gaustablikk Hotell :o)

Så da skal jeg spise alt!

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Tror vi skal ha gjester, og da tenkte jeg å lage ribbe eller kalkun...

Skrevet

Vi spiser kalkun, Dessert varrierer. (pinnekjøtt til jul) NAM NAM NAM:):):)

Skrevet

Jeg er vant med kalkun (østfold) :o)

Men mannen er vant med pinnekjøtt, og det er det man blir servert hos folk her...så vi varierer :o)

Skrevet

Sør Trøndelag.

Kalkun til middag, og hjemmelaget fruktsalat med vaniljesaus, krem og is til dessert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...