Mammatiltotrollunger Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Har en gutt (X) på 3 år som er litt lav ifht. alderen, og her om dagen ved levering i barnehagen hører jeg de (noen litt eldre gutter) møte ham med "X er liten, X er liten, X er en baby". Dette er jo ikke noe kjekt å bli møtt med, men det er gjerne verre for meg som mamma enn for ham? X reagerte med å "spytte" (blåse ut med tungen) mot de men da fortsatte de jo bare.. Jeg sa at de måtte jo tenke på at han jo også er yngre enn de og da stoppet det. Barnehagepersonalet tror jeg ikke fikk det med seg. En annen morning det samme skjedde reagerte ikke X i det hele tatt, bare gikk rett forbi, men jeg vet jo ikke om han overså de eller om han ble skikkelig lei seg :-( Uff synes så synd på ham iom at jeg også opplevde dette som liten, men da på skolen.. Burde jeg sagt ifra til personalet i barnehagen eller er det bare meg som overreagerer litt? Det er bare disse to gangene jeg har fått det med meg men det kan jo skje mye på en hel dag i barnehagen.. Gode råd mottas med stor takk!
Gjest Filifjonka Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Jeg ville ha sagt fra til de ungene der og da, jeg. Og etterpå varslet de ansatte i barnehagen om at de guttene hadde sagt slik-og-slik til X, og at du da sa det-og-det til dem. Du trenger slett ikke å være sint og kjefte, men si tydelig fra. X vil da oppleve at mamma'n hans støtter ham, og få en bekreftelse på at det er greit å si fra når noen sier/gjør ting som sårer. Han ser også hvordan du sier fra på en OK måte, tydelig og uten at du faller ned på deres nivå.
mamman-t-småpian Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Jeg støtter Fillifjonka fullt og helt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå