Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 "Her var det mye ørevoks", sa legen da han så inn i øret til jenta på 2 år. Jeg glemte å spørre om vi skulle gjøre noe med det, han sa heller ikke noe om det. Det var en del stress mens vi var hos legen og mange spørsmål jeg skulle stillt ble glemt. Men; kan man skylle ørene til en 2-åring? De sa ja på apoteket, men inne i pakken står det "bør ikke brukes på små barn". Hvem er "små barn"? Kom ikke gjennom til legen på telefon.......... Prøvde det på meg selv først for å sjekke om jeg ble svimmel eller om det var ubehagelig. Det var helt greit, men så var det dette med små barn da......... Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Hei! Da jeg jobbet på legekontoret anbefalte vi alltid å dryppe ørene med matolje i 2-3 dager før man skyller. Øreskylling kan man få gjort på legekontoret- De har vel strengt tatt stengt ei stund fremover. Hvis man ikke bløter opp ørevoksen kan den sitte ganske godt fast, og vanskelig for å få ut noe. Jeg ville ha vært forsiktig hvis jenta di har vært plaget med ørebet, hull på trommehinne eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå