Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Då går vi jula i møte med vasskoppar hos eldste på 4 år. Han hadde eit par små prikkar i går, i dag har han mellom 50 og 100 prikkar, ein del av dei ganske store, med blemme i midten. Dermed trur eg ikkje det kan vere noko anna. Intens kløe er vel og typisk. Korleis har dåke andre opplevd vasskoppane? Gjorde dåke noko for å lindre kløen? Kor lang tid før det begynte å klø til det verste var over? Gode tips i forbindelse med sjukdommen?
mamman til 2 prinsesser <3 Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 da hun eldste hadde vannkopper fikk hun over alt. hun så ikke ut og det klødde veldig. husker jeg først prøvde hvitvask, men syns ikke det hjalp. kjøpte så en annen krem på sprayflaske( husker ikke navnet men mener det var en hvit flaske med blå skrift) denn virket mye bedre. hun klødde mest om natta og jeg husker vi la henne helt naken i senga og kaldt på rommet men det var 2-3 netter som var helt grusomme med bare grining. ( hun var ca 2,5 år da hun hadde det. hun minste fikk bare ca 10 stykker når hun hadde vannkopper og var ikke plaget i det hele tatt
aimai Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Har hatt vannkopper på begge ongane mine. På den fyrste brukte eg kvitvask.Noko son er griseri med lite effekt synest eg. Til andre runden kjøpte eg A-Derma.Dette spraya eg på med ein gong eg såg antydning til blemme. Blemma tørka inn før den kom ut.Gutten min hadde nesten inga plager pga dette:)))))
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2009 Takk for tips. Det blir ein tur på apoteket i morgon. Så langt har gutungen sove roleg, sjølv om han klødde veldig før han la seg. Satsar på at resten av natta går greitt og.
blond Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Det er så lenge siden vi hadde vannkopper i hus at jeg ikke husker forløpet. Hvitvask er nevnt, du kan og bruke zinksalve eller potetmel. Vi tro joghurt kan hjelpe hvis du ikke har det andre i hus og du ikke kan dra i butikken med det første.
mamman til 2 prinsesser <3 Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 a derma tror det jeg var vi og brukte og. funket mye bedre enn hvitvask. god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå