Gå til innhold

Når bør jeg bli bekymret for kynnerne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 29 + 5 og har noen kynnere fra en annen verden. De er ikke smertefulle, men de river skikkelig for å si det sånn! Og kommer tett som hagl. Har vært veldig aktiv idag og brukt kroppen min mye. Hvor lenge venter jeg før jeg blir bekymra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de blir vonde og regelmessige, så kan du bli bekymret.

Skrevet

Men hva slags smerte er det jeg skal kjenne etter? Det er virkelig ikke enkelt å definere hva som er hva syns jeg!

HI

Skrevet

Jordmor sa til meg at hvis kynnerne ble regelmessige, og holdt på over lengre tid (mer enn 3-4 ganger), så skulle jeg kontakte føden....

Skrevet

Vel, jeg ringte føden, å der fikk jeg bare beskjed om å legge meg ned og slappe av. Så skulle det nok gå over! Vel! Jeg har en spennende kveld i vente skjønner jeg!;)

Skrevet

Litt sånn menssmerter. Og ikke det ubehaget ved at magen strammer seg. Jeg har hatt mye kynnere i begge mine svangerskap, så jeg vet hvordan det kjennes. Da er det mer ubehag med at magen strammer seg som en hard ball, mens svake rier har mer lette menssmerteubehag over seg.

Og så skal kynnere etter det jeg husker, gi seg litt når du legger deg ned. Det er en stund siden jeg var gravid, så jeg husker ikke alle smådetajlene, men bare at der er en god forskjell på kynnere og rier.

Skrevet

Da jeg var inne med prematurrier, så fikk jeg liggepåbud. De sa at jeg skulle ligge meg ned og helst på venstre siden. Blir du bekymret så hjelper det ofte å legge seg nedpå å slappe av, går du rundt å stresser så kan du øke det, og rissikere at kynnere blir rier-.

Skrevet

Har kommet meg i senga nå, og har ingen planer om å gå herifra før kynnerne gir seg. Eller jeg må tisse. Det som kommer først. Tusen takk for svar, jenter! Hjelper veldig på.

HI

Skrevet

Da mine rier begynte fikk jeg skikkelig mageknip, uregelmessig. Før det hadde jeg menssmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...