Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Helt siden ultralyd i uke 18 har jeg trodd at mitt barn ikke hadde Downs syndrom, siden undersøker ikke nevnte noe om det. Men leser nå at man ikke kan se i uke 18 om barnet har DS eller ikke... Altså kan det fortsatt være! Jeg ville ikke foretatt meg noe uansett, det er bare at jeg vil slippe og være i tvil. Er 35 år.
Gjest ->>- Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Det finnes ting som kan vise på ul også i uke 18 og indikere Downs, men det er langt vanskeligere å se da enn på tidligere ultralyd. For å se den berømmelige nakkefolden må ultralyden være ca uke 11-13. Man har forsåvidt ingen garantier om man tar en ultralyd da heller. Det eneste helsikre er vel fostervannsprøve, men den medfører økt abortrisiko.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Da kan du vel ta en egen privat UL da...hvor de ser etter spesiellt sånne ting og at alt er ok...ring å hør i hvilken uke.Jeg vet private gjør det..men husker bare ikke når det er best å gjøre det.Bare å sjekke det ut det.Forstår godt at du ikke vil være i tvil....men selv om du er 35 år så er det jo ikke dermed sagt at noe er galt.Men sjekk det ut hos privat da vel :-) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Fostervannsprøve får du ikke heller sånn helt uten videre så sant det ikke er noe som kan tyde på sykdommer i familien,søkte om det jeg siden jeg var 35 men fikk det ikke da vi ikke hadde noe tydelig sykdom i familien og jeg ikke var 38.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Barn med downs er noen virdunderlige vesen!! Og jeg mener de bør være like velkommen til livet som det vi kaller normale barn! Hvorfor bekymre deg om barnet har downs eller ikke?? Kommer du ikke til å være like glad i barnet ditt uansett? Det finnes seriøst verre ting en downs Det er i uke 13 at de kan se om det er nakkefolde.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Jeg var på ul i uke 13, med tanke på Downs, og hadde det vist seg at barnet hadde Downs så hadde jeg tatt abort
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 17.24: Leste du ikke hva hun skrev,hun ville ikke foretatt seg noe uansett..men vil ikke være i tvil...forskjell på det da.Greit å vite hva man har å se frem til om man får det,og forbrede seg da vel. Har jo ikke noe med at man ikke blir like glad i det.For noen tror jeg bare det var greit å vite det. Ser ikke noe feil i det.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Jeg og mannen min har ikke 100% ytelsesevne, derfor vil det være ekstra tøft for oss med et barn med DS eller annet syndrom. Har også innbilt meg selv hvor intelligent barnet vårt kom til å bli, lærte selv å lese da jeg var 3,5 år og har tenkt på at barnet kanskje kom til å lære det like tidlig. Hvis det nå kommer ut et barn med DS vil jeg få den tanken midt i ansiktet... Forfengelighed, forfengelighed. Ville ikke hatt fostervannsprøve pga risikoen ved det. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå