Gå til innhold

Før jeg fikk barn var jeg imot dødsstraff...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men nå er det jo nesten slik at jeg hadde synes det var greit med et borgervern som tok saken i sine egne hender!!!

Tenk at noen kan stikke 50 nåler inn i en liten 2-år gammel kropp...og det som verre er! Det finnes ikke rettferdighet i verden. Så hvorfor skal vi være rettferdige mot dem som gjør slike ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er her i Norge så får vel ikke vedkomende straff en gang.

Hadde ikke hatt noe imot og vært med i borgervernet da nei.

Leste en gang for mange mange år siden (15-20år) om en fyr i Texas som hadde voldtatt og skjendet en liten jente på det mest grusomme vis.

Han ble dømt til døden men ble gitt noen valg på hvordan han skulle dø. Gift, henging, elektriskstol eller ved skyting. Han valgte ved skyting, men loven var slik at skyttere ikke kunne utpekes av en domstol men måtte melde seg selv frivillig. Han (den dømte) tok nok litt feil for han trodde at ingen ville stille opp. Men der tok han veldig feil. Det stilte opp snipers fra FBI, army, navy, jegere, mesterskyttere og det meste som kunne krype og gå som eide våpen.

Han ble døde som han selv valgte.

Jeg har aldri vært i mot dødstraff og tror vel heller aldri at jeg kommer til å bli det.

Skrevet

etter denne historien her, det som er kommet frem tidligere og det i dag,så er jeg faktisk helt enig.

de skulle straffes til døden begge to....

tenk å gjøre sånt mote et lite menneske da....forferdelig...

Skrevet

...men etter at jeg fikk barn tenkte jeg det må være en fin ting å videreformidle til dem at også siviliserte mennesker gjerne dreper bare vi blir sure nok for noe.

Næææh, jeg trukke det.

Skrevet

Siviliserte samfunn dreper ikke borgerne sine.

Jeg er prinsipielt imot dødstraff, og ønsker ikke lære mitt barn at statlig mord er greit bare man blir sjokkert nok over oppførselen til den man planegger å drepe.

Skrevet

Ja, så at andre har tatt et liv gir "oss" rett til å gjøre det samme. Da er jo vi knapt noe bedre.

Nei, la dem råtne i fengsel uten noen som helst mulighet til å slippe ut igjen (slik livstidsdom faktisk fungerer noen steder).

Skrevet

For ikke å snakke om hvor enkelt det ville være for den skyldige med døden fremfor et liv i ufrihet.

Og hvor ekstra tragisk det skulle vært om man henrettet uskyldige. Hva skulle man gjort da? Dømt de som var dommere til døden? Den som satte giftsprøyten?

Skrevet

Nei, jeg blir nok aldri for doedstraff, men maa innroemme at vi har en rettsak her som kommer opp paa onsdag hvor en lokal staar tiltalt for aa aa ha mishandlet og voldtatt en liten 4 aar gammel gutt paa det grovste og han vil nok bli doemt til doede uten at jeg akkurat blir lei meg...

Skrevet

Jeg er utrolig taknemlig for at jeg lever i et land som ikke har dødsstraff. Det er en barbarisk straffemåte, som bare bidrar til å øke og legalisere hevngjerrighet. Jeg er glad for at vi bor i et land som tror på det gode i alle mennesker og at kriminelle kan rehabiliteres.

Dette er en liten filmsnutt laget av Michael Moore, fra Norge, til filmen "SiCKOE". Dere bør virkelig se den, og prise dere lykkelige for at dere bor her på berget. Er du født her, har du vunnet i Lotto!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...