Gå til innhold

Mye dømming av alderen til mødre her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest det er mange her inne som dømmer hverandre som mødre etter alder. Ung mor, eldre mor, moden mor?? Hvorfor skulle den eldre være bedre en den yngre og motsatt?? Hvem er den modene? I følge fruktbarhet og slik vi er bygget er det den unge moren som er en moden mor, men i følge samfunnets utvikling er den eldre moren den modene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes vel egentlig ikke at så mange dømmer unge mødre så hardt, men det er vel sånn at de flest mener at man bør ha et stabilt forhold, en utdannelse og ok økonomi før man skaffer seg barn. Jeg er faktisk ikke nødvendigvis enig, da man aldri kan vite hva fremtiden kan bringe og at man bør gripe lykken når man har sjans. Samtidig håper jeg at kvinner ser viktigheten av å ha en utdannelse å falle tilbake på i tilfelle lykken brått tar slutt. Det er selvfølgelig mulig å utdanne seg selv om man har barn.

Skrevet

En kan ikke dømme utfra navn, for da er det litt rart at mine barn har navn som noenlunde passer til hverandre. Og jeg var forholdsvis ung mor med eldste(23) og eldre/mer voksen mor(30) med andre.

De heter Regine og Kristoffer, så kan dere jo gjette hvilket barn jeg fikk når;) Dette er forøvrig samme navn som jeg ville gitt dem i dag.

Men samtidig vet jeg om de som har såkalte motenavn på det eldste barnet som de fikk forholdsvis unge, for så å gi mer trauste navn til barn de fikk "i neste kull", som en del eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...