Gå til innhold

middagsforslag i romjula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha familien her i jula, og trenger noen middagsforslag i romjula. (ikke julaften, 1og 2dag), jeg er helt blank og temmelig matlei. De spiser godt, og det må være rene produkter og de er ikke sånn kjempe kjøttspisende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noe lett fordøyelig etter masse julemat..? og noe som ikke tar hele dagen å lage :-)

noe med kylling- gryterett, wok, ovns stekt.. med ris eller ovnsbakte poter

fisk- stekt, kokt, ovnsbakt, evt grateng

ellers er det jo kjempe godt med koteletter,saus,løk, paprika, sopp i form i ovnen som kan serveres m fløtegr potete, kokt potet eller pomfri. Med soppstuing til og :-D mmm!

Skrevet

ovnsbakt laks i folie i ovnen, nam nam

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Kjøp en hel laks som du baker i folie i ovnen. Fyll den med smør, grønnsaker, hvitløksfedd evt andre godsaker.

Da blir den saftig og god og et deilig avbrekk fra all den feite julematen :)

Skrevet

Takker for svar. Blir nok laks (viss jeg finner en fersk) og kanskje en herlig kyllingsuppe:)

Pleier å være ganske kreativ mhv middagsforslag (googler litt), men nå har det stått det stillt en stund.

takker nok en gang:)

Skrevet

ikke kjøttspisende???

Lag salat da vel. Så vidt meg bekjent fines det ikke mye julemat uten kjøtt.

Det må være Waldorfsalat da. Det er helt nydelig, men det er jo egentlig et tilbehør. Vi bruker det vedsiden av kalkun som er et veldig magert kjøtt.

I tillegg har vi rosenkål, gullerøtter og bråkåli som jeg synes hører til. Vi lager også vit saus som vi tilsetter hønsebuljong, men det er sikker masse annen god saus du kan bruke.

Ellers får du jo mye spennende oppskrift på tapas. Men noe kjøtt er det nok der også.

Personlig er min favoritt pinnekjøtt i jula, men jeg skjønner at jeg kanskje ikke når helt inn til deg med det forslaget. ;)

Skrevet

Lag kokt kveite med poteter, smeltet smør og rømme til.

Det er fantastisk godt =)

Skrevet

Vil gjerne anbefale hjemmelaget lys lapskaus! Det er supergodt, og man kan putte oppi alt dere vil ha oppi der :o) Det skal vi ha på søndag! Dessuten er det kjempelett å lage!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...