Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Må bare få det ut. Sitter å griner så tårene spruter. Starta med at vi var nede i kjelleren sammen for å finne frem julepynten :-) Gleda meg til å legge på duker og sette frem julepynten. Da vi skulle gå opp så prøvde han seg på sex ( ja nedi kjelleren) Jeg sa til han at han fikk roe seg litt. Kunne jo komme naboer. Å kjelleren var ikke akkurat ett sted jeg ville ha sex. Så han ble jo seff drit sur. Da vi kom opp igjen så spurte jeg om han gadd å sette all julepynten utover på spisebordet. For å legge nedi di andre pyntegjenstandene vi har oppe i eskene. Han ble så forbanna å sa at det kunne jeg til helvete gjøre sjøl. Så jeg sa at jeg skal jo stryke juledukene. Så han startet på å sette det utover, men klarte seff å sleppe en glassengel i gulvet. :-( Så jeg sa. Bravo. Nå var du flink. På humoristisk tone da. Å da tok han en julepynt jeg fikk av bestemor for 35 år siden å smæla den i gulvet. ( er en glasskule med 3 engler som står å synger, Å under kan man trekke den opp så spiller den musikk. Å rister man på den så daler snøen. Jeg ble så lei meg så jeg begynnte å gråte. Jeg faktisk gråt så jeg hulka. Å det er mange år siden sist. en julepynt kan man jo erstatt ved å kjøpe en ny, men er ikke bare bare når det er fra bestemor. Å det er det eneste minne jeg hadde fra henne. Derfor så er det så innmari sårt. Har hangla en god stund i ekteskapet våres, men vi har alltid klart å lande på beina igjen, men akkurat nå så vet jeg ikke helt hva som frister. Flere år med han som blir sur for den minste ting. eller å få litt " ro å fred" rundt meg. Gusdskjelov så har vi ingen barn sammen, Så ikke noen barn som får lide for at foreldrene går fra hverandreikke nok med den, men han har sendt over 3000 euro til broren sin for 2 dager siden. Som jeg fant ut i går da jeg skulle ta ut penger for å betale for gaven han skulle få. Spurte hvor alle pengene våres hadde tatt veien. Å da sa han at broren hans hadde lånt 3000 euro. For broren hadde ingen penger til å kjøpe gaver eller mat for + 1 mnd husleie som han lå etter med.. Så flott sa jeg. Nå har ikke vi penger til resten av gavene eller å kjøpe julemat. Fikk da til svar at jeg kunne jo spørre om å få låne penger av foreldrene mine. Så dette kommer til å bli en fabelaktig jul kjenner jeg.. NOT...... Beklager, men måtte bare få det ut på en eller annen måte. Å da ble det her.. Håper alle dere andre får en riktig god jul ....
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Kan noen legge det ut på skravle for meg??? Vil ikke stå frem med nicket mitt...
Miss Misantrop Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Jeg tenker at det kanskje er lurt å droppe spiss ironi. Han har akkurat fått avslag, det tok han ikke pent. Så var han uheldig og mistet et jule ornament, du var spiss og ironisk (nei, det finnes ingen ting humoristisk i å gjøre narr av en som har hatt et uhell). Det at han ikke diskuterer viktige ting som økonomi med deg og at han har et voldsomt temperament er ikke bra, men igjen møter du han med...SÅ FLOTT... altså en ironi i stede for å ta tak i problemet på en ordentlig måte. Hva med litt komunikasjons terapi?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Syns vel han bør si at han tok ut og sendte 3000 euro til broren sin. Da det var min konto han tok di pengene fra. Så da er det greit at han knuste den kjæreste julepynten jeg har da??? Å eneste minnet fra min farmor som jeg fikk da jeg var 6 år gammel? HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Forøverig visst han også at det var det kjæreste jeg hadde, han vet godt at jeg var glad i denne spilleglasskula og at jeg har hatt den i maaaange år. HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Jeg å hadde vært såra visst dette hadde hendt hjemme hos meg. Skjønner deg godt. Men største sviket hadde vært for meg at han har sendt så mange penger til broren sin uten å si noe til deg? 3000 Euro er jo mange penger. Ikke lett å gi råd på hva du skal gjøre. er noe du må finne ut av deg selv.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Uff, det hørtes ut som mye på en gang her.. Glasskula kan jeg virkelig forstå, jeg har også et par sånne ting med uvurderlig affeksjonsverdi. Skjønner godt at du griner og er ulykkelig, men ikke gå av skaftet med en gang. I morgen kan alt se lysere ut. Om du uansett er i et vanskelig og ulykkelig forhold trenger du ikke ta noen drastiske skritt nå i julen. Prøv å prate sammen om det som skjedde, når dere har roet dere vel og merke. Synes ikke han kan bli sur, grinete og vanskelig bare fordi han ble avvist seksuelt, han er da voksen eller?? Greit at han blir lei seg og ikke liker følelsen av å bli avvist, men reaksjonen var en smule barnslig. Dessuten er det plenty tid igjen av dagen til litt sex om så var! (Fat chance nå, hehe:) Det med pengene skjønte jeg ikke helt, så lar heller være å kommentere det. Ønsker deg iallefall en bedre morgendag. God klem.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Foreslår terapi for dere i første omgang,,deretter ta det derifra..
Lillesnuppis Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Har satt det inn på Skravle for deg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Han knuste nok kulen i affekt og hadde nok ikke gjort det om han ikke var sint. Når du vet at han er slik er det lite gjennomtenkt av deg å gjøre narr av han slik du gjorde så på sett og vis har du selv litt skyld i at julepynten ble knust. Når det er sagt er jeg ikke sikker på om jeg hadde trives veldig godt med en mann som blir sur når han ikke får sex og som reagerer med å knuse ting når han er sint. Det gjør det spesielt ille at det han knuste hadde affeksjonsverdi for deg og er uerstattelig. Hva blir det neste han knuser/ødelegger? Er dette første gangen så er det kanskje noe annet som plager han. Da gjør dere lurt i å snakke sammen. Det at han tar ut penger fra din konto uten å høre med deg er også uhørt. Vi har fellesøknomi, men forskjellige konti. Hadde aldri akseptert at mannen min tok ut penger av min konto i det heletatt uten å spørre meg først. Siden dette ikke var penger dere hadde råd til å gi bort sånn uten videre er det veldig kritikkverdig at han ikke spurte deg slik at dere kunne blitt enig om beløpet som skulle lånes bort. Nei, skal dette forholdet fungere så MÅ dere snakke sammen!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #14 Skrevet 21. desember 2009 Jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg. At han ble avvist pga forsøk på sex i kjelleren/du gjorde narr av han er ingen unnskyldning for å ødelegge ting med vilje. Vitner om at han et dårlig kontrollert temprement. At han tar 3000 euro fra din konto er så graverende at jeg har ikke ord. At man har hverandres bankkort er tuftet på at man stoler på hverandre, og det kan jo ikke du gjøre når han tar seg sine friheter. Håper du får en fin jul likvel og at han ber om unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #15 Skrevet 21. desember 2009 Noen unnskyldning kan jeg bare glemme. Han for på dør nå. Hadde han spurt om vi kunne låne bort noen penger til broren hans så hadde jeg gått med på det, men ærlig talt da folkens 3000 euro. Har lånt denne broren penger før. Å ikke sett en krone tilbake ennå. Å kommer vel heller ikke til å se noen av disse pengene. Hva som skjer vet jeg ikke, men jula blir ikke sånn som jeg hadde planlagt den. Hi
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #16 Skrevet 21. desember 2009 Når en mann begynner å knuse ting i affekt ville jeg tatt det som et stort varsku. Det er ikke greit å gjøre slikt, og det er voldelig oppførsel, jeg ville kommet meg unna den fyren nå før hn går over andre grenser. Kan du ikke overføre penger fra hans konto til din? Hva med å ringe broren hans ang pengene og ta opp samtalen slik at du får det på tape at det er et lån? Eller få han til å skrive under på et gjeldsbrev. Pass på at han fyren du er sammen med ikke får tilgang på kontoen din mer. Håper at du får det fint i jula uansett trøbbel med han og håper at du får et bedre år neste år. Er forøvrig også enig med hun over som er litt kritisk til hvordan du formulerer deg og oppfører deg mot han, jeg så heller ikke det morsomme i måten du sa ting på. Men uansett, det kan vel hende at dere får det bedre hver for dere?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #17 Skrevet 21. desember 2009 Egoistiske idioter som han der er ikke noe å spare på. Gjør det slutt med ham, du får det mye bedre alene. Det er noe galt oppe i hodet på en person som ødelegger noe man er kjempeglad i og som man vet ikke er til å erstatte!!! kjenner jeg blir skikkelig sinna på den mannen din nå ja!!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #18 Skrevet 21. desember 2009 Er han utlending, han mannen din?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #19 Skrevet 21. desember 2009 Høres ut som et forhold der partene har for lite livserfaring, og lett blir ubeherska. Mannen i dette forholdet er nødt til å be om tilgivelse for det han knuste, ellers ser det dårlig ut for kjærligheten og respekten framover.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #20 Skrevet 21. desember 2009 Nei mannen min er ikke utlending. Om han hadde vært det så hadde vel ikke det vært noen grunn til å gjøre det han gjorde. HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #21 Skrevet 21. desember 2009 Nei, en dust er en dust uansett rase eller hudfarge. Men det høres i grunnen ut som dere har kommunikasjonsproblemer, du har nok såret ham med de spydige kommentarene dine.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #22 Skrevet 21. desember 2009 Siden det ikke er unger med i bildet råder jeg deg til å gjøre det slutt med han. Ikke finn på å bli gravid og tro at det vil bedre saken. Da blir det bare verre. Om han ikke hadde tilatelse til å bruke din konto kan du annmelde han.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #23 Skrevet 21. desember 2009 Jeg er over 40. Å min mann er 40 nå feb. Så livserfaring har vi nok av begge 2. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå