Gå til innhold

Allergitabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta allergitabletter når jeg er gravid? Er det evt. noe spesielt merke jeg kan/kan ikke bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på felleskatalogen. Det står under alle medikamentene om de kan brukes i svangerskapet.

Skrevet

Jeg kan ikke bruke mine allergitabletter, så jeg ville ringt legen om jeg var deg for å sjekke.

Skrevet

Du må alltid ALLTID spørre legen om dette, men jeg fikk Cetirizin i vår/sommer.

Skrevet

Jeg brukte polaramin da jeg først ble gravid (eneste allergitabletter som fungerer på meg - har prøvd både clarityn, zyrtec og noe på a).

Legen sa først at han heller anbefalte en av de "svakere" medisinene (som nevnt over). Da jeg sa at jeg hadde prøvd de og at det ikke fungerte på meg sjekka han hva som står om polaramin og konkluderte med at det ikke var vist noen negative effekter av polaramin under graviditet. Jeg fikk altså klarsignal til å ta dem.

Det han derimot var mest bekymret for var trøttheten. Polaramin er jo rimelig sterke, og det er vanlig å bli litt trøtt/slapp etter å ha tatt tabletten. Og under en graviditet er det jo også vanlig å være litt trøtt/slapp. Så han var bekymret for kombinasjonen - at jeg kom til å ende som en zombie, hehe..

Nå spørs det vel hva en er allergisk mot - jeg har pollenallergi og sliter på sommers tid. Løsningen for min del ble at jeg skulle ta dem ved behov - det var ikkeno problem. :)

(men så har jeg aldri vært så frisk som etter jeg ble gravid. ikke har jeg hatt behov for å ta allergitabletter - allergien slo ikke ut i det hele tatt i sommer! og ikke har jeg vært forkjølet på 9 mnd! jeg som alltid er førstemann til å bli syk, og får alt enten det er spysyka, forkjølelse eller magetrøbbel.. *bank i bordet*)

Skrevet

Jeg tar Cetrizin når pollen sesongen er, og prøver å huske å ta det før jeg skal i nerheten av noe jeg kjenner jeg reagerer på. Sluttet å ta de med en gang jeg merket jeg var gravid. Legen min sa at jeg kunne ta en tablett en sjelden gang. Men for all del snakk med legen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...