Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Er 25 uker på vei og er veldig veldig redd for å føde for tidlig denne gangen. Føde i uke 37+1 forrgie gang som er for 6 år siden. Denne gangen merker jeg at jeg har blitt svakere, har vondt i ryggen og får kynnere flere ganger om dagen, magen blir hard som en stein og jeg tørr ikke å ha samleie. Dersom jeg står eller går får jeg nedpress og magen blir veldig hard. Veier normalt og ikke har så veldig stor mage heller.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Det er vel egentlig ganske vanlig å få graviditetsplager tidligere når man har et barn fra før. Jeg er førstegangs og jeg har fremdeles ikke kjent en eneste kynner enda jeg er i uke 31! Det er faktisk noe som jeg har tenkt på, siden kynnere forbereder livmoren etter som jeg har skjønt. Kynnere er jo ikke farlige så lenge de ikke er veldig vonde og begynner å komme regelmessig. Vondt i ryggen kan jo både være at du bærer litt feil, ved at du svaier ryggen for å kompansere for vekten av magen. det kan også være bekkenløsning. Jeg synes ikke det er noe bekymringsverdig i dine plager, men ta en sjekk hos jordmor dersom du er bekymret. Vi her inne snakker kun fra egne erfaringer og fra hva vi har hørt fra andre, vi er ikke leger :-) Lykke til, satser på at du går til termin :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Ville tatt en telefon til fødeavdelingen så kan de bestemme om de vil ha deg inn på sjekk. Det er vanlig å ha kynner i fra andre svangerskap av så det er forskjellig fra første gang du gikk gravid. Hvis ingenting har endret seg siden du gikk gravid med nummer 1 er det nok bare kynnere, men om du f.eks er konisert i mellomtiden er livmorhalsen nå svakere. Da er det greit å få sjekket om kynnerne er rier (altså om de har effekt på livmorhals og mormunn). Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå